I'm still in love with your favorite song

woho! Jag hittade en liten Harry Potter-lista som jag tänkte pilla med under reklamen på Dexter. Ni ska bara veta vilka trevliga männsikor det finns på the-leaky-couldron :D
Frågorna är på engelska men jag kommer svara på svenska för att jag är för trött för att tänka på stavningen xD

Favorite Candy: chokladgrodor
Pet:
Drake eller hippogrif
Boggart: en jätteskalbagge, jätteharkrank eller en haj.
Favorite Potion:
felix felicis
Favorite spell:
Sectumsempra - såklart!
Favorite Unforgivable Curse:
Imperio
Favorite teachers:
Professor Snape, professor lupin och Hagrid.
Least Favorite teacher:
Umbridge eller gilderoy.
Favorite of the Trio:
Ron.
Favorite class: Försvar mot svartkonster och trolldryck.
Class I'd Probably be best at: förvandlingskonst.
Least Favorite class: örtlära.
Favorite Hogsmeade shop: Godisbaronen såklart!
Favorite Diagon Alley shop: Flourish & Blotts och Florian Fortescues glassbar! :D
Favorite Transportation:
Flampulvernätverket eller transferering.
Favorite Quidditch Team:
Well, inte är jag insatt i sport ens när det är i sagovärlden x)
Favorite DA member: Neville Longbottom :D
Favorite Order Member:
Severus Snape!
Favorite Death Eater: Bellatrix Lestrange.
Who I'd ask to the Yule Ball:
Snape! ;D
2nd Favorite house: Slytherin
Favorite Non-human: Drakar eller Hippogriffer.
Least Favorite Non-human: Chimaera
Favorite Minister of Magic: Rufus Scrimgeour
3 Characters I'd want to punch in the face:
James Potter
Gilderoy Lockhart
Vernon Dursley
What Amortentia would smell like to me: lakrits, hallon, mandel, mint och regn. 
Favorite Wizarding Family: Weasleys
Least Favorite Wizarding Family: Jag har nog ingen. surprise!
Favorite Triwizard Task: Labyrinten, det är synd att man inte får se lite av de andras Drakar annars hade det varit min favorit.
Character I'm most like: hmm ... en blandning mellan Neville, Ron och Snape, skulle jag tro.
Favorite Quidditch Position: sökare.
Top places you'd find me in Hogwarts:
Överallt i mörkret tillsammans med Snape ;D
I Stora salen så fort det serveras mat.
I bibloteket, antagligen smygandes runt på natten.
Profession I'd want to take up: försvar mot svartkonster hade inte varit helt fel, eller förvandlingskonst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0