dark forces attempt to penetrate this castle's walls

Eftersom jag är så grymt uttråkad så tänkte jag ta och göra en lista som jag hittade hos Elvira.

Dina fem manliga respektive kvinnliga favoritskådespelare? Johnny Depp, Kevin Kostner, Alan Rickman, Rhys Ifans, Anthony Hopkins. Emma Watson, Kate Winslet, Anna Paquin, Meryl Streep, Nichole Kidman.

De sämsta filmerna som du har sett?
de som jag ångrar at jag ödslade tid på att se är gräsklipparmannen, the cell, shutter, hangmans curse, the happening och ett antal filmer till.

Vilka filmer bör man tycka om för att ha en filmsmak någorlunda lik din?
I princip alla Tim Burtons filmer, across the universe, the boat that rocked, braveheart, edwrad scissorhands, silence of the lambs, Trick 'r Treat, capote och zoolander.

Vilken film såg du senast på bio?
New Moon, tråkigt nog.

Vilken blir nästa film som du ser på bio?
antagligen fantastic mr fox, sherlock holmes eller 2012.

En filmscen som du har berörts av?
det finns så många! men .. tortyren av William Wallace i Braveheart.

Vilka manliga skådespelare tycker du är snyggast? Johnny Depp, Jake Gyllenhaal, Hugh Grant, Alexander Skarsgård, Heath Ledger.

Vilka kvinnliga skådespelare tycker du är snyggast?
Emma Watson, Anna Paquin, Keira Knightley, Nichole Kidman, Renee Zellweger, Evan Rachel Wood.


Favoritregissör?
Tim Burton, Wes Anderson och Gore Vibinski.

Fem skådespelare som du inte klarar av?
Miley Cyrus, Zac Eferon, Arnold schwarzenegger, Jean-Claude Van Damme. (jag var tvungen att kolla upp hur följande stavar sina namn, det tycker jag visar hur mycket jag ogillar dem)

Tre filmer som du har gråtit till?
Braveheart, moulin rouge, love actually, Harry Potter, The Notebook, The Green Mile, Edward Scissorhands.

Vilken är den mest överskattade filmen enligt dig?
svårt. säger som Elvira, twilight är riktigt överskattat men jag tror inte det är den mest överskattade filmen enligt mig. Jag vet inte vilken jag tycker annars riktigt. svår fråga helt enkelt.

Senast sedda film? Jag såg Pirates of the Caribbean - the curse of the black pearl tidigare idag och eftersom det var ca 3 år sedan jag såg den senast så kan stolt säga att jag fortfarande minns alla repliker.
".. except for Elizabeth, who is in fact, a woman."


Vad bör en film innehålla för att du ska uppskatta den?
oj, det är så himla olika beroende på viken genre det är. Manuset och dialogen mellan de olika karaktärerna är otroligt viktiga, i the happening så tycker jag att skådespeleriet, manuset och dialogerna är helt kassa, det känns som de är ett par newbies som hellre vill vara någon annan stans och det stör mig något otroligt. Så känsla, manus, dialog och en bra handling som inte blir uttjatad är det viktigaste för mig.

En bra bok som har blivit en bra film?
åh, enligt mig så finns det så många bra filmer som är baserade på böcker. The green mile tycker jag lever upp till boken hyfsat bra och jag älskar de båda. Harry Potter är också böcker som blivit bra som film. Filmerna kan aldrig jämföras med böckerna som vi alla vet, men det tåls att sägas gång på gång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Svar: Jag känner ganska många som inte gillar Stardust. Jag älskar den dock. Allt är bra med den tycker jag. Jag har läst boken också och jag måste säga att jag gillar filmen bättre.



Jag tål verkligen inte Twilight. Den filmen suger hårdare än hårdast. Jag förstår verkligen inte vad någon ser i den filmen. Och att folk säger att man inte får ha en åsikt om man inte har läst boken gör mig bara förbannad. Det måste ju vara det dummaste statementet någonsin.

2009-12-02 @ 23:42:26
URL: http://alittlesomethingelse.blogg.se/
Postat av: Elin/Sugar

Jag tänker absolut sno den här listan av dig sen :D

2009-12-02 @ 23:54:38
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: karin

ohoj! trevliga svar, den här snor jag

2009-12-03 @ 13:51:28
URL: http://karinronnberg.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Edward Scissorhands är ju en Tim Burton film. ;)



Vilken är den femte skådisen du inte gillar? Det blev bara fyra där. Jag håller verkligen absolut med om Jean alltså. :P

2009-12-03 @ 18:15:37
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Elvira

Across the Universe har jag inte sett än. Väntar på att den ska finnas till ett riktigt bra pris. ^^

2009-12-03 @ 19:05:57
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: lovisa

Haha, blev glad så fort jag såg "Emma Watson" eller "Harry Potter" i något svar ^^ Emma är bara för bäst. Min absoluta idol och förebild! Inte för att hon är Hermione, utan bara över huvudtaget. Älskar hela henne!

2009-12-03 @ 21:27:39
URL: http://lovisaflisan.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Haha, ja! Åh, Steven Segal borde gå och lägga sig. :P Jag undrar verkligen om det finns någon som på riktigt älskar de filmerna med dessa två "fighters". ;)

2009-12-04 @ 10:13:49
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar: Haha eller hur! Och vem fasen köper en sån liksom?! :|

2009-12-04 @ 15:14:20
URL: http://papercup.blogg.se/
Postat av: Martina

Mycket intressant lista som jag tar och gör ^^



Håller med dig i mycket... Men Emma Watson har jag svårt för av någon anledning. Vet inte riktigt varför.

2009-12-06 @ 01:28:49
URL: http://www.spinningwonderland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0