this year is over, let's hope for a new one


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag var på en festival för första gången, visst, det var törebodafestivalen och vi spenderade halva dagen i Skövde men The Beach Boys såg vi iaf och det är egentligen det enda som spelar någon roll.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Som vanligt, nej.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Well, en av mina gamla vänner fick barn. Jag tror det var detta året .. vi har ingen kontakt längre.
4. Dog någon som stod dig nära? Det har varit ett väldigt jobbigt år, det går inte en dag utan att jag tänker på min morbror, jag saknar honom något otroligt.

5. Vilka länder besökte du? Den årliga klassresan gick åter igen till Danmark, jag var jättesjuk men jag lyckades ändå ha kul.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? lite mer resor, konsterter och vänskap kan aldrig skada.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 10 september, min födelsedag, 14 juli och julafton.
8. Vad var din största framgång 2009? min största framgång? ingen aning, kanske att jag klarar skolan utan att skolka? äh, jag vet inte.
9. Största misstaget? Jag tror inte jag har gjort något stort misstag, visst, misstag gör man väl då och då, men jag har inte gjort någogot som skapat problem.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inget allvarligt.
11. Bästa köpet? Jag tror nog att alla filmer, böcker, tv-serier och kläder är mina bästa köp.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Filmer, böcker, tv-serier och kläder x)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Det var ren lycka när jag och moa fick en slängkyss ifrån självaste Mike Love och närr jag fick Christian Loves plektrum skakade mina knän och jag fick vissa andningsproblem. Sedan gav vakten och en roddare moa deras spellista och då skrek vi och knäna skakade lite till.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Jag är en vampyr - markus krunegård, smutser - kristian anttila, mamma mia - abba, let it be - the beatles, fuck forever - babyshambles, kids - MGMT, someone new - eskobar/heather nova, boom boom pow - black eyed peas, not fair - lily ellen, summertime - sam cooke, all summer long - kid rock, sama - regina.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, 2008 var bara ett stort mörker av depression och skit.
16. Vad önskar du att du gjort mer? roat mig kanske? jag vet inte.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? kanske spenderat lite mindre tid på mitt rum.
18. Hur tillbringar du julen? Här hemma.
19. Blev du kär i år? nope.

20. Favoritprogram på TV? Criminal Minds, Desperate Housewives, Scrubs, Big Bang Theory, Mord i Sinnet, True Blood oxh House.
21. Bästa boken du läste i år? ihh, svårt! Andras Plåga av Val McDermid var otroligt bra, likså hennes andra böcker jag läst.
22. Största musikaliska upptäckten? Tråkigt nog så tror jag inte jag har hittat något som jag tycker är jättebra, mest småsaker.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? åh, jag fick så mycket jag önskat mig, det var den bästa födelsedagen någonsin! Datorn och rockboken var stora favoriter, sedan var ju presentkortet hos körskolan otroligt användbart.
25. Något du önskade dig men inte fick? Massor, men det gör inget. :)
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag blev firad i skolan och det var awesome, sedan firades den här hemma och miriam var här. Vi åt pizzabullar som jag bakat och det blev en stor hit, alla älskade dem! När alla åkt hem så drack vi te och smakade på vinet jag fått, det var jättestarkt och vi var tvugna att varva med te, haha, det var ganska kul. Jag hade helt enkelt en toppendag!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det tror jag nog, men jag kommer inte på något nu.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Jag har köpt det mesta från second hand detta året, nu mot slutet så har jag blivit helt kär i randiga tröjor och stickat, mycket färg också :)
29. Vad fick dig att må bra? Moa, genom allt, alltid.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
hehehe .. jadu, Matthew Gray Gubler/Dr. Spencer Reid, Alexander Skarsgård/Eric Nothman, Johnny Depp - as always! Jag kan hålla på för evight! Jag har också haft en liten thing för kvinnliga skådisar, jag har inte vart sugna på dom men som jag velat vara best buddies med, ni vet som Turk och J.D? x)
31. Vem saknade du? Min syster och Moa mest hela tiden. & Sanna, det käns som vi inte träffats på evigheter.
32. De bästa nya människorna du lärde känna? Sandra & Amalia har lyst upp mina dagar/kvällar/nätter detta halvåret och det är jag glad för :) + att jag hoppas på att få träffa Sandra väldigt snart, det längtar jag efter.

Kommentarer
Postat av: Elvira

Själv blev jag lite avskräckt när det kommer till randiga tröjor efter att jag var på Popadelica i Huskvarna i maj detta år. I princip alla tjejer som skulle se Markus Krunegård hade en oversizad randig tröja, ett smalt skärp i midjan och leggings till. Det var som tusentals kloner hade samlats i Folkets park.

2009-12-31 @ 18:09:10
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: sandra

åh. du är så fin. vi får verkligen styra upp den där träffen snart. tack för att du finns. och gott nytt 2010 på dig! :)

2009-12-31 @ 23:44:35
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Moa

"13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Det var ren lycka när jag och moa fick en slängkyss ifrån självaste Mike Love och närr jag fick Christian Loves plektrum skakade mina knän och jag fick vissa andningsproblem. Sedan gav vakten och en roddare moa deras spellista och då skrek vi och knäna skakade lite till." JAG SAKNAR DET SÅ MYCKET!



och du, jag hade inte överlevt året utan dig. <3 gott nytt år finaste vän. finaste.

2010-01-01 @ 14:06:00
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Sam Cooke är en förhimla fantastisk artist alltså!



Johnny Depp, kommer man nånsin kunna släppa honom? ;D

2010-01-01 @ 16:29:30
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det VAR aslängesen vi träffades. Blir det Backyard Babies i slutet av januari eller? :)

2010-01-01 @ 16:55:51
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0