We're free! - Starring Sanna & Marina

Okej! Nu ska jag ta tag i det här med bloggandet.
(och om ni undrar vad alla dessa siffrorna inom parantes är, så är det antalet toabesök Sanna haft hitills under dagarna. Jag tror inte att siffrorna är exakta men det var lite svårt att hålla räkning.)

I onsdags tog jag tåget mot Kalmar för att möta Sanna och hela dagen startade med krångel. Mitt tåg var 1½ timme försenat så jag kunde inte komma i tid till Nässjö för mitt tågbyte. Jag fick boka om mina biljetter och ta ett tillfälligt tåg mot Alvesta där jag skulle tagit ett tåg till Kalmar men istället blev det buss. Dock träffade jag Tommy Körberg och Allan Svensson på stationen, dem skulle åka med samma buss som mig egentligen men Tommy var så upprörd så de tog en Taxi istället.
Resan med buss tog hela 2 timmar och det var nog den längsta resan någonsin, småland består ju endast av skog! Det sorgligaste var när vi kom till en "stad" och det stod  "CITY" på en skylt, city bestod av Ica och en bank.
När jag äntligen var framme (3 timmar senare än tänkt) och en stackars Sanna suttit och väntat på mig i Kalmar, kissenödig och uttråkad så var det helt underbart att träffa henne. (inte för att hon var kissenödig och, ja. ni fattar!)



Vi begav oss sedan iväg för att hitta vandrarhemmet vi skulle bo på, det var inte så svårfunnet men vägen dit var lång för dom har inte tillräckligt med broar i Kalmar! Jag menar, det hade varit så mycket lättare att bygga en stor jävla bro över sjön(?) så man slipper gå runt på småbroar. Men tydligen inte. Rummet var helt okej, badrummet var nästan större än "sovrummet" it self. Vi blev väldigt lyckliga när vi insåg att vi hade en tv med massa kanaler på så vi kunde se på Harper's Island och Sex education in Brittain.
Så fort vi gått på toa (1) så bagav vi oss ut på jakt efter mat och vi hittade äntligen till en efterlängtad McDonalds (2). Sedan var det äntligen dax för att se 'människor i solen' och vi hittade stället där dom skulle spela utan problem. Det var mestadels tanter där och dem spelade inte på någon scen så det var svårt att se och höra ibland. Jag skrattade tills jag storknade och det gjorde även Sanna men det var en blind tant på första raden som praktiskt taget föll ihop till en hög av skratt. Jag stank tydligen för alla som satt brevid mig flyttade sig );

När föreställningen var över så var vi så extremt godissugna så vi begav oss ut på jakt efter en affär, men tror ni inte att alla ställen stänger kl 21:00 i hela Kalmar? t.o.m pressbyrån. :o Då blev vi väldigt lyckliga när vi hittade ett lite gömt konsum som hade öppet till 22:00. Vi kom där ifrån med 380g Marabou, 1,5l cola, en chipspåse och en påse smågodis. (3) Tjocka och lyckliga satte vi oss sedan på vårat rum och tittade på vårat kära Harper's Island (4). Sedan tror jag nog att vi gick och lade oss efter en jävligt lång dag (5).



Vi vaknade vid 9 nästa dag, eller ja, jag vaknade nio Sanna vaknade sju (mehe) (6). Sedan var det dags för oss att checka ut och äta frukost någonstans i Kalmar. Det tog evigheter för oss att hitta ett café, det vara bara en massa resturanger och "mode-affärer" för kvinnor över 40. När vi äntligen hittade ett café så var smörgåsen man köpte hård. mums! Men den gick att äta och vi satt kvar där i ca 2 timmar och jag fattar inte hur vi orkade för det satte sig alltid människor med hemsk småländsk dialekt brevid oss. Vi överlevde (7).
Vi begav oss sedan mot stationen, hämtade våra väskor och väntade på tåget som äntligen skulle ta oss ifrån Småland och mot Skåne. På tåget lyssnade vi mest på musik, pratade och skrattade (jag sov lite också) och väl i Lund så fick vi skjuts av Sannas far till videobutiken. Vi hyrde Taken, den hade jag redan sett men den är så himla bra så jag ville se den igen ;)
Det första jag fick reda på när vi kom hem till Sanna var att hennes mamma blivit tvingad av, gissa vem? att vara otrevlig mot mig. Det kändes inte vidare bra tills jag insåg att hon var otrevligare mot Sanna istället. ;) (8)



Vi åt lite mat, vilade och tittade på Taken som jag sagt innan så borde alla se den. Grymt bra film och Liam Neeson passar utmärkt som brutal f.d säkerhetsagent. (10) Sedan tror jag att vi drack te och åt kex med ost?
Sannas mamma: Vill ni vara med oss och äta kex & ost!? :D
Sanna: Inte med er!
Harper's Island tror jag låg näst på schemat. Jag minns inte riktigt, men Harper's var iaf jättespännande! (12) Sedan sov vi.

På fredagen så åkte vi en liten vända till Malmö och där hittade jag mycket kul inne i en CD-affär men allt var lite för dyrt, då köper jag hellre skvior och filmer från CD-butiken på stationen i Göteborg. Billigt och bra! Nu tänker jag sno en liten bit ur Sannas blogg för jag orkar inte skriva det själv xD (jag hoppas du förlåter mig?)
"ciitaaat!"
"...När vi kom till Myrorna hamnade vi i deras soffor och orkade inte göra mer än att titta på en mycket stelbent tant. Aaw. ;p När hon hade gått i slow motion genom hela affären och bestämt sig för att köpa en genomskinlig (!) tröja bestämde vi oss för att åka hem. Hemma åt vi och sen åkte vi till Svedala." (14) - minst!

I Svedala var det en festival och som ni alla vet vid detta laget så var det Backyard Babies som var grejen! Vi genomled en hel timme med Bo Kaspers Orkester! Jag har nog aldrig varit så uttråkad på en konsert i hela mitt liv! Alla låtar lät lika samma och Bo dansade fult. + Att Erik och Danny från E.M.D stod och töntade sig vis scenkanten och dom kunde låtarna! Oo När jag inte trodde att dem kunde sjunka lägre..
Sedan var det äntligen över och vi behövde bara vänta på BYB. Peder soundcheckade själv och vi såg Dregen röka på andra sidan polen - hett! ;)
Peder slängde ut sina trumpinnar under checkandet men ett par töntar brevid mig fick dom istället. Efter det hatade vi Peder lite, vi hade ju ändå genomlidit hela Bo Kaspers för deras skull..
Här kom en prick kallad Dannie och joinade oss. Han var rätt full och vääldigt pratglad!
"FAJSBOOK TJAJOOR!" Och jag och Sanna posade fint!





Sedan tog jag upp min kamera och då blev han helt överlycklig och frågade om jag skulle filma och då kunde jag väl snälla filma åt honom också? Så det gjorde jag. När smexxiga Dregen spelade framför oss och sedan började dansa galet så hörde jag Dannie skrika:
"FILMADE DU DET ÄLLER?!" Det gjorde jag. "ÅHFAN DU ÄR JU UNDERBAR!!" och så fick jag en svettig, blött puss. Det var ganska ofräscht och jag skyndade mig att torka bort det. Han envisades även med att ständigt greppa tag om mig och lägga hans skalliga, svettiga huvud mot mig så jag blev helt nersvettad! x/
Jag har ännu inte skickat filmerna så nu sitter han väl där hemma och tänker att jag är en subba, jag får ta och skicka dom snart. Om jag orkar vill säga..
Konsertern var såklart helt jävla underbar! även fast en medelålders snubbe dry-humpade oss och Nickes mick var alldeles för låg så man knappt hörde vad han sjöng. Dergen var bäst som alltid. Nicke vad najs och jag säger som Sanna. "Men inte Peder och Johan, dom som vanligt"
Vi var för övrigt så jävla nära att få Dregens plektrum - som han haft i munnen!! Kan ni tänka er, Dregensaliv! :'o Men vakten letade inte ordentligt så jag antar att någon annan sate fick den när vi gått! Eller så tog han den själv? :'O




Efter satt vi och tittade igenom vakt-bilder som alltid efter Backyard Babies. Så extremt kul! x'D Denna vakten var t.o.m roligare än den förra! ;)
Hemma igen så drack vi lite te och disskuterade lite vad som helst mellan himmel och jord, sedan sov vi! (17?)

På lördagen åkte vi till Landskrona och såg på en karneval, karnevalen i sig var rätt underhållande men marknaden var inget att ha, tyvärr. Efter att ha gått i snigelfart genom hela markanden - igen! så var vi så trötta (såklart!) att vi satte oss i gräset och lyssnade på några indianer som spelade, eller ja, dom hade backup och dansade litegrann. (20)
Senare på kvällen gick vi på bio och köpte ännu mer godis ;) Vi såg på Änglar & Demoner och den var bra, inte så bra som Da Vinci Koden, men bra.
"Åh, så tråkigt.."
När bion var slut skulle vi ta bussen hem men vi hade missat den med 2 minuter så vi fick gå. Det var mysigt ända tills Sanna berättade om någon galen man som bott under en kvinnas säng i flera veckor och ätit hennes mat. unfresh!
(När jag skulle sova här hemma sedan såg jag en man ligga under min säng tuggandes på ett kycklinglår och ibland var den mannen Michael J. Fox)
Iaf, hemma så drack vi nog lite te och sedan somnade efter ännu en jobbig dag. haha.



Söndagen hände det inte så mycket, vi tittade på Life of Brian och Jonas Gardell, vilket var helt perfekt för mig. Jag orkade knappt röra mig, ledsamt men sant. Tiden drog iväg jättefort och det var dags för mig att åka hem. Lika ledsamt som alltid att åka där ifrån.
Tågresan gick helt okej. Dock var det någon som satt på min plats och hans vän belv sur när jag bad honom flytta sig, medans mannen som flytade var hur trevlig som helst. Mannen brevid mig tog sedan upp en bibel och lästa tyst, tyst för sig själv, läpparna rörde sig knappt. Och mannen på andra sidan gången luktade soppa och det var ingen god soppa kan jag säga.
Det var skönt att komma någonstans där man kände igen sig men bara till en början. Väl hemma så började jag sakna Sanna något sjukt, det är så tyst och tråkigt här. Speciellt saknar jag våra disskutioner om Harper's Island. Det är lite sorgligt men sant. We're free måste helt enkelt firas någon mer gång. (men helst någon annan stans än i Kalmar) (28?)


peace!


Kommentarer
Postat av: sandra

vilka fullspäckade dagar! mysigt värre.



och ja, vi borde ju faktiskt kunna underhålla varandra litegrann! jag skrev i min msn-adress i mailfältet, du kan ju lägga till mig om du vill? :) kram!

2009-07-15 @ 21:36:04
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Sanna

(Innan jag börjar: ¤=*. Bara så du vet. Eftersom blogg.se är helt stört!)



Okej, detta blir den 13:e kommentaren. Hoppas du är nöjd nu? När jag har varit så snäll och sms-bombat dig. Fast du är ju inte den krävande typen direkt. Du är mer den klagande typen. Och blablalalallalalaaa, det känns som att jag babblar på om en massa skit nu. SKITSAMMA! xD



För det första: HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAH, du bloggar ju fan minst lika kul som jag ju! xD ;)



Och för det andra: HAHAHAHA, vad fan var det för toalett-påhopp?! xD Vad tror ”alla” dina läsare om mig nu!!? ;) xP (Och om vi ska vara ärliga var det nog mer än 28.. Men du är så snäll och förminskar det lite.. ;$)



Jag är fortfarande lite avundsjuk för att du träffade Tommy & Allan. Fast jag träffade ju faktiskt Stellan Skarsgård i Sthlm. Och han från ”Hem till midgård”, vad fan han nu heter.. xD Och några till, men dom är ju fan inte ens värda att nämna! ;p



Hahahaha, var det det stod? xD Jag trodde du sa att det stod ”backe” och så var det en liten backe bredvid. Snacka om att jag hör dåligt? xD (Undra om du verkligen sa alla dom konstiga sakerna jag tror att du sa? ;D)



Bild 1: Ovanligt bra på oss? Sorgligt nog. xD



*Svar på din kommentar: Såklart såg hon tanten ut precis som han säkerhetsvakten. För jefla ful! +o( Och tack. :¤*



Ja, vafan? Hur jävla svårt är det att bygga en bro egentligen?!

Och SEIB är nog mitt nya favvoprogram. ;D Efter Harper’s Island ofc. Men nu har det slutat gå. Jag är ledsen. Mitt liv är typ slut, nästan? Harper’s var mitt liv. xD Och att diskutera det med dig var beeezt.



*Svar på din kommentar: Nä, förmodligen hade dom aldrig hört någon snacka skit. Eller så kände alla Therese? xD Det var kanske så hon fick reda på att vi skulle fira och var tvungen att må lite dåligt över det i sin blogg? ;o*



Hahah, asså den blinda tanten in my heart! x’D Och du stank som fan, men jag var ju typ tvungen att sitta bredvid dig. ;( :¤



Och Konsum in my heart också. Jävla Kalmar!



*Svar på din kommentar: JAG HÅLLER MED OM ALLT SKIT DU SKREV OM KALMAR – VARENDA ETT. Plus lite till.. ;D*



Och sen hängde vi på stationen. Yes. Det påminner mig om när jag var hos dig första gången. Och vi också fastnade på stationen! xD



Min mamma är så himlans dum. Jag hade ett långt allvarligt snack med henne om att vara otrevlig mot dig, men någonstans lyckades hon byta ut ”Marina” mot ”Sanna”. That bitch! ;D



Ahahah, ”citat”. Love it! I <3 Jonas. (Shit, nu fick jag värsta låten i huvudet. Typ ”I love Europe” fast med Jonas. ”I loove Joooonaaas!” ;o)

Jaja, det är lugnt. ÄR det för att jag skriver så himla bra eller? (aa)



Asså vi borde få en medalj eller något. Som stod ut med BKO i en hel timme. Så jävla tråkiga. Hahah, men hallå! Okej, Bo dansade fult – men vakten då! Som inte kunde hålla takten!? xD Fan, han borde typ.. spärras in?! oO



Peder </3

Dannie <3 (Har du skickat filmerna till honom?! xD)



Dregen är finis på din bild. Fast han är ju alltid fin. Och sexig. Och smexig. Och typ.. allt? :’D ¤drool¤



Ohlalalalaaa, konserten in my heart också. (Fan vad jag skriver ”in my heart” i alla dina kommenterar nu. Har typ aldrig sagt det innan. Knas. Jaja, lev med det! ;D)

<333

Och den vakten. Jag dör. Så jävla kul på alla bilder! x’’D



Och sen den kvällen. (In my heart igen? xD) När du berättade om dina gamla lärare. Så satans kul så jag dör. Speciellt Boel. Hon är fan min favvo! :$ :¤¤



Du skrev inget om Jonas och Per-Arne?! :’’o



Haha, du fastnade helt för ”Åh, så tråkigt..”! xD



Och hahahhahaha, den där kycklingmannen. Bäst att du blev så rädd. (Och Michael J. Fox. Jag dör. x’D)



(btw, det känns som att det blir rätt korta stycken nu. Men ja. Whatever. ¤Ointressant¤)



ABSOLUT! We’re free måste upprepas! Någon annanstans. (Så att inte nån anonym jävel - eller om det var Therese? – stör sig så pass mycket att den måste kommentera min blogg om det?! x’D)

Och ja, nästa gång är’e väl min tur att komma upp till dig. Fast det är tråkigt. Fast du gör ju det kul. Lalalaaa, jag älskar dig. <3



Badabadababababadabaaaa, nä. Nu vet jag inte vad jag mer ska skriva. Min Marina-del av hjärnan är helt uttömd. ;D <3 Detta fick bli både en kommentar & svar på båda dina kommentarer. Trevlans lix. ;D



Hejs! :¤

2009-07-29 @ 22:23:04
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/
Postat av: Sanna

Oj. Jag måste bara rätta mig själv lite:

kommentar-bombat*

var det det det stod* (jävligt måga det, missade ett.. men jag tror du fattar?! xD)



OCH VÄNTA!?!?!?!?!? HAR DOM ÄNDRAT *-GREJEN? VAFAN!? Var det så längesen jag kommenterade att jag missat det?! x''D Jag som hade tänkt ut värsta grejen.. Att alla mina svar på din kommnetar skulle vara fetstilt.

2009-07-29 @ 22:27:29
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/
Postat av: Sanna

Nä, seriöst. Jag orkar inte läsa igenom hela min kommentar och rätta. Lev med att det kanske är lite fel i den. Du fattar säkert ändå - så smart som du är! :**



(15:e kommentaren!)

2009-07-29 @ 22:28:47
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0