En liten upphittad boklista

Senast köpta inbundna bok: Jag är lite osäker på om det var Jenny av Jonas Gardell, Minnen av John Lennon av Yoko Ono eller Andras Plåga av Val McDermid. Men vi kan säga att jag köpte dom samtidigt.

Senast köpta pocketbok
: Vålnader av Joe Hill, Joe är en av mina nyaste förälskerser. Han skriver så att jag mellanåt blir lite rädd, det är verkligen unikt.

Ultimata längden på en bok: Åh jag vet inte. Den kan vara kort som "the melancholy death of oysterboy and other stories" eller lika lång som "Harry Potter och fenixordern". Sålänge dem är bra så spelar längen ingen roll.

Favoritbokhandel: Den ovanför Lagerhouse i Göteborg. Jag vill ta med mig nästan allt som finns, jag kommer sällan ut därifrån utan en fin bok. Annars älskar jag den engelska bokhandeln som ligger i Haga, Göteborg. Men jag köper böcker från vilken som helst.

Favoritplats att läsa (i hemmet): I sängen eller ute i trädgården på en riktigt mjuk madrass.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Överallt där det går att läsa i princip. På tåget, bussen, bilen, skolan, gående, stående, sittande. Men bästa stället är nog på tåget, då glömmer man bort alla stirrande ansikten.

Fem författare du alltid köper i inbundet format: Jag har ingen författare jag alltid köper inbundet men jag skulle gärna ha Hakuri Murakamis alla verk inbundna, på engelska i min bokhylla. Val McDermid är också en författare vars böcker jag vill läsa inbundet det känns bara fel att läsa dem i Pocket.

Bästa lässnackset: Choklad helst. Eller frukt och bär. choklad, frukt och bär i en enda stor kompott!

Bästa läsdrycken: Te helt klart. Annars iskallt bubbelvatten med extra bubblor, utan smak och helst sodastreamat.

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Åska och regn med tända ljus, då finns det inget bättre än en bra bok och en filt. Annars ska det vara musik på lagom hög volym. Utan något ljud hörs bara det ständiga tjutet i öronen och då kan jag inte fokusera på läsningen. Ja, det är en plåga.

När på dygnet läser du helst? På eftermiddagen eller på kvällen. Innan jag ska sova om jag inte är trött än, då kan det också vara fin-fint.

Bästa bakfylleläsningen: Ja, jag undviker helst alkohol så det blir ingen bakfylleläsning för mig. Men jag tror ändå att Jonas Gardell passar fin-fint efter en lång natt.

Bästa kollektivtrafikläsningen: Jag kan endast läsa pocketböcker när jag reser så det får bli något sådant. Men jag skulle rekomendera "John" av Cynthia Lennon som är något av det bästa och mest intressanta jag läst.

Edit: Och nyss kom min kära mor hem med en bok till mig. Stephen Kings "Liseys berättelse". Joe Hill som jag nämnde förut är för övrigt Stephen Kings son.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0