Hantverk goes to Denmark.

Den 15:e åkte hela Hantverksprogrammet till Danmark, det var hur kul som helst.
Dagen började med en 6 timmars lång resa som startade kl 05:30, jag och Miriam hade sovit 5 timmar eftersom vi var uppe och tittade på ESC semifinalen så vi var lite trötta.

Bussresan dit.


Olivia

Jag & Miriam

Jannika

Ewelina

Öresundsbron.

Det första vi gjorde när vi kom till Danmark var att åka till ett slott och titta på de Danska kronjuvelerna. Jag blev mer och mer imponerad, för att inte säga chockad, för varje rum jag klev in i. Det fanns vapen, smycken, bägare, mynt, tavlor, askar och så mycket mer. Allt var gjort i massa olika material, efelben, koppar, guld, silver, järn, mässing etc. och nästan allt var prytt med juveler och diamanter. Det kostade 20 danska kronor att fotografera så vi fick klara oss utan några bilder men jag kan säga att det var nog något av det häftigaste jag sett. Jag skulle kunna bo där inne.
Efter det gick vi upp i slottsdelen där det mest hängde massa tavlor och dylik. Det var inte lika kul, men jag och Miriam hittade en kung som var så himla söt som ung - Fredrik VII. Men sedan blev kan tjock och ful, synd tycker vi.

Utanför hade våran stackars lärare Björn varit väsk-vakt. Medans vi satt där och väntade på alla så kom det fram ett par sydkoreaner som var från något stort tv-program och intervjuade Björn. Det var en sådär lagom kul grej tills vi alla insåg att Björn är sämst på engelska. Dom frågade allt möjligt, vi skrattade åt hans okunnighet och sedan frågade dom efter hans namn och här var vi praktiskt taget avlidna.

Sydkoreanerna: What's your name?
Björn: Björn.
SK: Can you spell it for us?
Björn: B, J, Ö ... ö, det finns ju inte!?
SK: Here, wright it down.
*skriver*
SK: Bj..bj..bjo. Spell it in English?
Björn: Bear.
Alla dog, björn skulle säga något på koreanska och failade totalt.
Sedan fick kan säga något han var bra på till kameran.
"Tack så mycket"


Slottsparken

En and som vi döpte till Dansken.

Slottet

Efter slottet åkte vi till någon utställning med tavlor, det var ganska trist så jag och Miriam satte oss i en park istället där njöt vi av solen och tittade på massa barn som lekte.
Sedan var det äntligen dags för att gå på stan. Vi åt först på Burger King och sedan begav vi oss efter jakt på secondhand butiker, vi hittade hur många som helst och jag blev kär i nästan allt jag såg. Jag köpte inte något alls.
Sedan begav vi oss till Ströget, jag, Jannika & Miriam gick in på Illum vilket gav lite andra minnen.
"Om man hoppar härifrån tror du man dör då?"
Sedan blev det en te butik och ett Burger King för toabesök, toaletterna låg 3 våningar upp.


En söt klänning utanför en av de mysiga källar-affärerna.

Elin klädd i en mössa hon itne köpte.

Efter ca 3 timmar på stan var det dags att åka hem igen, alla var helt slut efter en jätterolig dag.
Bussresan hem bestod av lekar, sömn och vinkande till alla bilar som körde förbi.

Sovande Olivia

(vi var väldigt flumm på vägen hem)

Marcus hittade skitsnygga magneter som han delade ut till folket.

Att lägga sig i sängen och sova efter denna dagen var nog det bästa jag varit med om på riktigt länge.

Kommentarer
Postat av: Sanna

HAHAHAHAHAHAHA, så jävla kul med Björn! x'D



Och vilka minnen! Herregud. Och Therese som inte ens tyckte det var kul, vafan.. xD

2009-05-21 @ 15:10:52
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/
Postat av: Moa

ALLTSÅ KLÄNNINGEN! AH!



OCH BEAR HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHA

2009-05-22 @ 07:04:25
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0