What a lazy monday noon

Idag är ingen bra dag. I morse mådde jag inte bra så jag bestämde mig för att ta den sena bussen, men när man sedan missar den och inte har någon skjuts till skolan så är det inget kul. Istället så sitter jag hemma och tittar på min nyköpta film Capote. Den är riktigt bra och otroligt intressant och att Philip Seymour Hoffman är en grym skådespelare är väl ingen nyhet. De som inte sett den borde verkligen göra det.


Jag skäms dock lite över att säga att jag såg The Shining för första gången igår, men nu har jag iaf sett den och ja, den är så bra som alla säger att den är. Det jag älskar med Stephen Kings böcker och filmatiseringarna av dom är att all skräck kommer nära slutet och allt innan är bara en sorts psykologisk uppbyggnad. När det gäller Jurtjyrkogården så är ju filmen ren skit i jämförelse med boken, kanske känner jag samma när jag läst The Shining, men jag tror faktiskt inte det kommer bli så.


Kommentarer
Postat av: Elvira

Såg The Shining första gången när jag var riktigt liten, men jag höll mest för ögonen och hörde mestadelen av filmen istället. Såg den på riktigt någon gång under förra året/detta året, men tyckte inte att den var lika läskig som den var när jag var barn.

2009-11-02 @ 14:46:23
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Elvira

Åh, fina Johnny på din header! :D Och ang. filmen tycker jag helt klart att du ska beställa den. Klickade hem den igår kväll från discshop och hoppas att kunna se den imorgon.

2009-11-02 @ 15:18:32
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Moa

GUD VAD SNYGG DIN BLOGG HAR BLIVIT :D inte för att den inte var det innan men du fatttaaaar!

2009-11-02 @ 17:12:58
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Stephen Kings böcker är i världsklass och ja, The Shining är fantastiskt bra!



Jag gillar din nya design förresten. ;D

2009-11-02 @ 17:35:29
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0