Halt här får ingen passera, här kommer ingen förbi..

Idag är det 20 år sedan berlinmurens fall, men det vet väl alla vid detta laget. Jag har lyssnade på P3 dokumentär special igår och tittar just nu på en dokumentär om murens fall. Det följde både lycka och sorg över denna händelsen och det gör den mycket faschinerande. Denna dagen borde vi tänka på de som föll offer under denna kamp för ett enat tyskland men även se det som en lycklig dag eftersom berlinmurens fall gjorde allt mycket bättre. Jag ska inte hålla på och analysera och fördjupa mig här men jag tycker detta var en stor händelse som är värd att uppmärksammas. Sedan tänkte jag lägga ut en random låt, men kom på att vilken låt passar bättre än denna:


Kommentarer
Postat av: sandra

det var stort! ganska häftigt också att det hände under min livstid (även om jag inte ens var 2 år gammal..)

2009-11-09 @ 21:24:41
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Elvira

Jag har tänkt mycket på den händelsen, på vad den innebar och på de människor som var där. En av mina bästa resor var när vi åkte till Berlin när jag var runt 10 år gammal. Det var fascinerande att få befinna sig på en historisk plats och tänka på hur mycket känslor som har funnits där, och fortfarande finns.

2009-11-09 @ 23:39:41
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0