Bokmässan i Göteborg -09

Idag har det varit en toppendag! Jag mötte Erika och Louise på stationen vid 8:50 och tåget var överfyllt, det var precis att vi fick plats. Väl framme så sprang vi in lite snabbt på shock och sedan vidare direkt till mässan.
Till en början var det väldigt rörigt och jobbigt men sedan hittade vi Ernst mitt uppe i brödbak som konstigt nog luktade fisk. Han informerade oss om att den vanligaste frågan han fick var hur lång han är och svaret är 198cm, så nu vet ni det! ;)
Mitt i allt började en lite föreläsning med Jonas Gardell så vi var tvugna att dra oss vidare till "se människan". Jonas var het underbar som alltid. Han var lika rolig som seriös utan att det kändes fel och även fast det handlade om Jesus så blev det underhållning, speciellt när han hånade vissa i publiken som svarade fel. mehehe

Efter det begav vi oss mot stället där man kunde "hänga" med Ernst och jag stod i en kö i nästan 25 minuter för att få min bok signerad av mannen. Jag blev inte besviken för han ver precis så mysig som han brukar och han luktade otroligt gott! Erika fick även en bild på oss men medans Ernst blev hur söt som helst såg jag ut som en äcklig padda, så extremt överdrivet fixat i photoshop var nödvändigt! kul är att jag fortfarande ser hemsk ut dock xD



Efter att ha hängt med Ernst i någon minut så satte vi oss för att vila en kort stund. Sedan fick jag syn på massa vykort med beatles och flög dit på störten! Det var så många fina att jag ville ha alla men jag fick begränsa mig till 3st för 30kr. Detta fick jag iaf med mig hem:
Sedan hade jag och Erika sådan tur att vi såg Mark Levengood promenerandes vid vykorten så vi samlade mod till oss och frågade om vi kunde få en autograf och samtalet gick ungefär såhär (och glöm nu inte att tänka er Marks mysiga finsk/svenska dialekt här!):

Mark: självklart! *skriver* så, har ni roligt då? *tittar på erikas halsband som är regnbågsfärgat* åh, snyggt!
Erika: tackar!
Mark: Vad har ni gjort för något då?
Jag: ja-a ... vi har sett Jonas.
Mark: Åh verkligen?! *skiner upp som en sol* vart såg ni han?
Jag: När han pratade om sin bok .. vid, ehm. se människan.
Mark: Åh vad roligt! Jag och han åt lunch efter det.
Jag: Jasså?
Mark: Jag ska snart prata själv men jag är så nervös, jag vet inte vad jag ska säga!
Jag: Det kommer nog gå jättebra!
Mark: Jag hoppas då det, men ni får ha det så fint. vi ses!

Och här någonstans börjar vi tjuta lite flickagtigt. Han är så otroligt söt att vi båda nästan dog. Erika tyckte dock att autografen var hennes för att den var skriven på hennes block så där var det kört för mig, men jag för nöja mig med att jag träffat och pratat med en av de mysigaste männsikorna i Sverige. Både Mark och Ernst på samma dag, det är inte helt fel! :)

Sedan han vi även se Hannah någonting-qvist som är med på P3 mornarna tillsammans med Kodjo och den andra tejen x) Hon var rolig som alltid "snälla ta myhem!" och jag tror jag ska läsa hennes bok "Karlstads Zoologiska". Efter det såg vi massa författare vi inte riktigt bryr oss om men det är ju fortfarande Kändis-spotting! ;D Jag köpte även 3 pocket för 100 spänn hos Piratförlaget och det blev dessa som fick följa med mig hem.

Vi skulle egentligen ha stannat för att se Jonas Gardell en gång till men det var ingen som riktigt orkade det efter en sådan lång dag. 15:00 var vi på stationen igen och tåget blev hela tiden uppskutet med 10 minuter så jag Marcus och Louise tog en vild chansning och sprang till Burger King. Chansningen gick skitbra och vi hann med tåget utan problem eftersom det var 50 minuter försenat.

Hemma i falköping så skulle vi alla äta middag hos Erika för hennes mamma och syster var där och jag antar att dom ville ha det lite trevligt med oss alla. Maten var skitgod! Det var jättemysigt och på något sätt så kändes det extremt vuxet. Det var lite synd att jag inte kunde följa med på kulturnatta som är runt omkring här men jag ska upp igen imorgon. Jag ska nämligen till mässan igen men denna gången med Moa och hennes mor. Då är det Lars Winnerbäck som ligger på schemat :) + att jag förhoppningsvis träffar Mark igen och kan be om en egen autograf.
Så nu ska jag sova så att jag orkar med allt en gång till! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Moa

Åh, allt låter ju helt toppen! Och jag har lite skuldfeelings över att tvinga dit dig imorgon också, förlåt! Fast jag måste ju vara ärlig och säga att jag verkligen vill att du är där för jag saknar dig :) Men om du känner att det är typ ovärt så förstår jag. Men ja, du och Ernst är finast iallafall:D

2009-09-27 @ 01:08:09
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: p u s s y d o l l

Åååå jag är avis! Älskar ERNST!

2009-09-27 @ 12:37:58
URL: http://pussydoll.blogg.se/
Postat av: Adore

Nej, men på dig låter det som absolut borde se dom ^^



Ah Ernst! Min favorit - typ inte alls xD

2009-09-27 @ 12:52:05
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com
Postat av: Marina

Det verkar som ni haft det jätte bra på mässan! Köpt bok om Mötley Crüe också, det är mina gamla favvisar sen 80-talet. Ha det bra :D

2009-09-28 @ 10:12:16
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Elvira

Åh, vad avis jag blir! Har sett två utav Jonas shower och hade mer än gärna velat åka till bokmässan.

Hans dvd är btw helt underbar! Skrattade så mycket att jag fick ont i magen och knappt kunde andas. Precis så som det ska vara.

2009-09-28 @ 14:20:57
URL: http://elefantbyxor.blogg.se/
Postat av: M i c k a

wow låter som en tuffing dag :D massa spännande.

jag har varit på möte och bibblan, ska snart släng mig i sängen och läsa lite och mumsa på plommon (: skulle bara slänga in ett inlägg i min halv döda blogg först ^^,

2009-09-28 @ 16:29:56
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Elvira

(sv) Jag bor i Jönköping, men har varit på besök i Uppsala sedan onsdag kväll förra veckan.

2009-09-28 @ 19:15:56
URL: http://elefantbyxor.blogg.se/
Postat av: M i c k a

Ja du bra fråga ^^, nu har jag inte nån av författarnas namn i huvudet, men hittade 5 som verkade spännande (:

2009-09-28 @ 20:33:56
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har bara en sak att säga: ERNST?!?!??!?!?!!!(!!!!!!!!) x'''D

2009-09-28 @ 21:56:51
Postat av: Sanna

Och den förra var från mig.. Varför vill blogg.se aldrig spara mig som VIP längre?! :'/

2009-09-28 @ 21:57:33
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0