WE ARE FAMILY

Jag är sjuk i feber och det är himlans tråkigt så jag tänkte visa lite bilder ifrån våran påskafton som blev en av de bättre jag någonsin haft.

Frukosten var väldigt trevlig med äggmålning och prat om pappas unga dar. Hur han drack öl på en klassresa när han var elva, historian bakom hans första moped, hans systrars tjuvrökning och hur pappa var klassens lilla komiker. Efter frukost så drog jag och mamma in till stan för att köpa lite öl och xider till kvällen och det var riktigt mysigt för vädret var helt fantastiskt, ingen jacka required och mamma var på bra humör.
Väl hemma igen så hade andreas plockat fram mopeden han köpte i vintras, det var dags för det första åket och jag var där och dokumenterade allt. Medans andreas körde runt fabiken i 20km/h så satt jag och pappa och pratade om allt mellan himmel och jord, jag älskar egentid med pappa.
Sedan var det dags att förbereda maten och efter det kom min syster med familj och min kära broder magnus, av magnus fick jag en hel hårdisk med filmern och serier, bla. Shutter Island, Bröllopsfotografen, Har du hört ryktet om Morgans och säsong 4,5,6 och 7 av entourage = ren lycka. & av min syster fick via alla varsit After Eight paket.
Maten var supergod och jag fick inviga ett av de fina glasen jag fått av min faster.
Jag och min bror hade en intressant konversation som gick ungefär såhär:

Magnus: Avokado är riktigt gött att ha i sallad.
Jag: Det är också gott på knäckebröd.
M: I sallad också.
J: Men också på knäckebröd.
M: och i sallad.
J: det är faktiskt ganska gott på knäckebröd också.

och sedan höll det på så i några minuter och det la sig tillslut i skratt. Det roliga med detta var att jag helt oväntat fick ett sms av honom igår, mitt under teorilektionen, där det stod: "Det är gott i sallad också ;)" Jag kunde inte låta bli att skratta högt, han är helt fantastisk min bror och det känns ju skönt att han tänker på mig lite ibland. 

Resten av påskdagen bestod av promenader i det härliga vädret, sällskapspel (det var en fråga om Criminal Minds med, ledsamt nog var det inte jag som fick den) Scene It på xbox och tid spenderad vid påskelden bortanför skolan. Det var näst intill en perfekt påsk och den var riktigt fin.














Kommentarer
Postat av: Elvira

det låter som en väldigt trevlig påsk. :)

2010-04-07 @ 14:03:09
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: sandra

så himla fint. :)

2010-04-07 @ 15:32:12
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Jag har märkt att vår generations föräldrar började med olika dåliga saker väldigt tidigt, som att dricka, röka osv. Knasiga dem. ;)



Så fina era ägg blev! :D

2010-04-07 @ 19:44:02
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Elin

Alltså jag tycker inte att avokado är så gott, det smakar typ ingenting :o



Det verkar som att du hade en bra påsk iaf :D::D

2010-04-09 @ 12:02:26
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0