The Ark, Liseberg 18/8-10

Jag mötte upp Moa på tåget och även fast hon bytt plats ca 3 gånger under resan så hade hon ändå lyckats välja fel plats, de framför oss spelade hög musik hela tiden och inte bra musik heller utan modern skit som shakira, techno-strunt och Rhianna. Väl I göteborg så gick vi direkt till Pizza Hut för att äta, jag höll på att hungra ihjäl. Vi fick en bra servitör, maten var god och toaletten var inte skabbig alls. Sedan cruisade vi runt på Pop Butiqe och designtorget, alltid lika trevligt. När vi skulla ta spårisen till Liseberg så tog vi världens omväg, haha, så onödigt och dumt men vi kom fram tillslut och när vi kom fram lurade Moa mig. "åh, där är kaninen ja" "åh, vartvart?!"
Men det var inte lisebrgskaninen utan det var trafikljuset, lögnare! ;o

Väl inne så skulle vi ta en liten väg förbi scenen för att se hur många det var som köade och där mötte vi Sanna, hennes mamma och kompis bara sådär. Det var så fint att träffa henne, snygg i håret var hon också! Vi pratade lite och jag fick min present! :D men som sagt så fick jag inte öppna den ><
Sedan gick vi skilda vägar och jag och moa försökte hitta ett åk men vi märkte att vi inte tycker om samma karuseller alls, vi kunde åka radiobilarna och kålorado men ville inte bli blöta så vi bestämde oss för att spela på lite hjul och köra Mc-spel i arkaden istället. Jag vann mc-spelet men inte ett piss på hjulen, inte moa heller men vi hade det bra ändå. Vid 19:00 köpte vi lite godis och gick och satte oss vid secen.

The Ark var okej, men inte mer än så. De nya låtarna hade ingen glöd alls och det började inte bli bättre förens de spelade it takes a fool. Det är tråkigt att säga men de har förlorat sin glöd, de kommer aldrig bli bättre än de redan varit och det gör mig lite ledsen men sen är jag ju inget hardcore fan längre. The Ark kommer alltid ha en plats i mitt hjärta men jag kommer aldrig kunna älska dem som jag gjorde förut.

Efter konserten så flummade vi runt i rulltrappan och åt på B&J baren. På stationen betalade jag 20 kr extra för en dricka, det tänkte jag inte på då eftersom jag var så trött. Trodde jag skulle somna på tåget men jag och moa kom in på Lost, Edward Norton och american history x och det var våra samtalsämnen under resan hem. Hemma skulle vi sova men vi fastnade vid en dokumentär och somnade inte förens 2:00.
Det var en bra dag/kväll/natt och det måste göras igen! (med kompisar som vill åka de sakerna vi vill åka)


















Kommentarer
Postat av: moa

haha åh, jag log under hela inlägget! det var så fint och roligt, och förlåt för att jag lurade dig hahaha!!!! edward norton och lost kommer alltid hålla mig vaken haha, åh jag saknar dig redan.

2010-08-21 @ 12:30:41
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: moa

(dina the ark-bilder blev ju väldigt bra!)

2010-08-21 @ 12:33:26
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: sandra

vad har du för kamera/inställningar som gör att du kan ta konsertbilder utan att de blir helt suddiga och mörka? jag har då aldrig lyckats...

för övrigt tycker jag att det låter helmysigt, och jag skulle verkligen vilja se the ark igen. men jag misstänker att det är som du säger, de har nog tappat glöden lite. det är trots allt fem år sen jag såg dem live sist. idoldyrkan var lite mer närvarande då också...

2010-08-21 @ 12:46:35
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: LENIN

HÖRRU! NU ÄRE DAGS ATT SLUTA DRÖMMA OM OLA!!

VI SKA TE DANMARK!!! :D :D :D

2010-08-22 @ 23:17:13
Postat av: - Alexandra!

Åh, jag har aldrig ätit på Pizza Hut, måste göra det!



Ibland kan det vara skönare att köra lotter och grejer i stället för att åka massa, speciellt om man, som ni, inte gillar samma karuseller. :)



Jag har fortfarande inte ätit på en Ben & Jerry's bar, inte något annat än en skopa glass, måste testa det med!



Yey för American History X!

2010-08-23 @ 19:00:26
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0