they say it's your birthday

Idag har jag, som de flesta vet, fyllt 19 år. Det känns riktigt bra. Imorse fick jag vänta i en timme på paket och det kändes som en evighet men tillslut hörde jag viskandet, prasslandet och pappas obligatorisak sång. Jag fick en stor badhanduk (yes!) en temugg prydd med Elvis, en stoor uppslagsbok om dinosaurier (vilket ledde till ett långt, onödigt bråk mellan mig och min bror) en massa godis och lite andra smågrejer.

På eftermiddagen gick vi iväg till fotbollsplanen för att se min kusin spela, min morbror och mina andra två kusiner ifrån samma syskonskara var där också, jag hade det jätteroligt. Min äldsta kusin Sandra är nog en av de roligaste personerna jag känner, vi har samma humor och vi mobbade alla i det andra laget mest för att de spelade så oschysst. Min kusins lag vann med 4-1 varav ett självmål av det andra laget, vi nästan dog av skratt och hon blev skitförbannad. Efter att ha suttit där i regnet och fått en svettig/blöt kram av Louise så drog vi hem till oss och fikade. Vi åt paj, bullar och kakor medans vi skrattade åt mina katter, Lucy bet mig i fingret rätt hårt, det gjorde skitont. Jag fick trisslotter av morbror och jag vann 80kr, inte fy skam. Sandra är frisör och hon har lovat att hon ska fixa mitt hår till balen/studenten, det känns bra att ha det bestämt.

Under kvällen har jag ätit god mat, godis, sett på sally med pappa, skrattat, undrat varför jag inte fått ett grattissamtal från min syster och läst mycket.

Den finaste grattisönskningen fick jag nog av Corinna:

är hon inte fantastisk så säg?

Kommentarer
Postat av: Nadja

re: ja, rött är verkligen en favorit färg. Det är lite roligt också att det inte är så många som vågar sig på färgen. Men jag tycker det passar mig mest med tanke på min ljusa hy.



Hade du tänkt att färga det rött nu till hösten? :)

2010-08-28 @ 23:28:59
URL: http://oldchicago.blogg.se/
Postat av: Elvira

låter som att du hade en trevlig födelsedag. :)

2010-08-29 @ 10:24:36
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Julia

Grattis ! :D

2010-08-29 @ 12:10:23
Postat av: - Alexandra!

Tusan, jag var sen! GRATTIS i efterskott!



Nej men 80 kr är ju bättre än inget. :D

2010-08-29 @ 17:20:49
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: M i c k A

grattis i efterskott :D hoppas du hade en kanon bra dag. <3

2010-09-03 @ 16:25:07
URL: http://nintendoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0