I'm slappin' thah baess mahn!

När moa var här så skulle vi sett The imaginarium of dr parnassus på bio men det blev inte så pga. av ett försenat tåg och ett halvdåligt beslut men vi sörjde inte för det inte, vi hyrde film och såg film på internet istället.

Vi såg 'I love you, man' med jason segel som är en av mina nyaste förälskelser och jag tyckte den var helt fantastisk, de var två otroligt galna och härliga karaktärer. Visst, det är inte den bästa komedin jag sett men många stunder dog jag nästan av skratt och det är det enda jag kräver. Rekomenderas starkt!

Den andra filmen vi såg var '(500) days of summer' Joseph Gordon-Levitt och Zooey Deschanel är ju grymma skådespelare i sig men tillsammans är dom helt fantastiska. Jag älskar att filmen inte hade den vanliga dramaturgin, det gjorde filmen unik och härligt förvirrande. Matthew Gray Gubler hade en annorlunda roll i jämförelse med hans tidigare men jag älskade honom lika mycket iaf. Jag längtar tills jag får se den på dvd med de riktiga färgerna och med riktigt ljud, jag tror jag kommer älska den ännu mera då. Efter denna filmen har även en the smiths-period krypit sig in i mitt liv igen, otroligt mysigt.

Nu ska jag fortsätta plugga till samhällsprovet och sedan blir det P3 Guldgalan som moa är på just nu, mycket spännande! :)

Kommentarer
Postat av: Elvira

I Love You, Man är den bästa komedin som jag har sett på bra länge. Snäppet bättre än The Hangover (min personliga åsikt). Joseph Gordon-Levitt har jag gått och blivit härligt småförälskad i efter att ha sett (500) Days of Summer, och jag längtar så efter att den kommer på dvd. Tror att den ska komma i februari nån gång, minns inte helt.

2010-01-20 @ 01:00:39
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: sandra

ååh the smiths-period låter fint. de är så mysiga.

2010-01-20 @ 14:21:55
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Moa

åh jag fick också det! smiths-period alltså! så fint.



och jag måste ha filmen när den kommer ut, så himla fin så det finns inte. åhhhåånh jag får abstinens.



saknar dig också!

2010-01-20 @ 15:01:08
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Den vill jag också se, The Imaginarium of Doctor Parnassus. Synd att det inte gick som ni ville! Men ni verkade ändå ha det mysigt. :)

Ska på bio på fredag men det fanns ingen bra tid för den filmen, så det får bli en annan.

2010-01-20 @ 19:34:10
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: M i c k a

i love you man är sååå grym :D

2010-01-27 @ 16:13:35
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0