stackars dig och stackars mig det är en konstig värld vi lever i


I morse vaknade jag och hatade denna torsdagen, jag ville mest av allt stanna hemma och sova, speciellt när jag tänkte på att idrott var den första lektionen (hur tänkte dom där?!) Förvånandsvärt nog var idrotten rätt kul, det var sådana sjuka saker vi gjorde, som en sorts dragkramp/brottning med bara våra kroppar. Lektionen var otroligt jobbig men det blev ju rätt fint när man skrattade ihjäl sig under varje "uppgift".

Sedan har vi ju det satans samhällsprovet, jag blev så besviken, det var typ bara 13 frågor och jag som hade pluggat järnet på allt fick inte glänsa med min kunskap. + att 3 av de sakerna jag var lite osäker på kom med. Jag kan ju vinka adjö till mitt önskemål om MVG. Men nu är skiten gjord iaf, nu tar vi oss an nästa ettap - lag och rätt. Ske bli så otroligt mycket intressantare, vi ska få vara med under en rättegång men det ska tydligen vara ett misshandelsfall, så jag får se om jag klarar av det.

& nu till något fint, nämligen en lars-lista jag knåpat ihop till Elvira, du hittar den här. :)

Kommentarer
Postat av: sandra

åh vad fint med en lars-lista!

och jag hatar när man har pluggat på fel saker, det känns så himla surt. och man vill bara ta tag i läraren och ruska om honom/henne och skrika 'låt mig skriva om det här istället, jag kan jag kan!' nej fy. men jag tror nog att det gick bra ändå. det brukar ju gå mycket bättre än du tror... :D

2010-01-21 @ 19:41:42
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Det är så himla typiskt att det på prov alltid ska vara med det man känner sig mindre säker på.



Lejonkungen! :D

2010-01-24 @ 13:50:12
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Elvira

Åh, tack för listan! :D Och Lejonkungen var år sedan jag såg. När vi hade Lag & Rätt i gymnasiet fick vi också vara med på en rättegång då det var ett misshandelsfall - killen som var den skyldige kändes väldigt skum och satt och tittade på en utav mina klasskamrater väldigt länge, vilket gjorde honom ganska rädd.

2010-01-24 @ 14:24:53
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0