hey, hey, hey it's a beautiful sunday.

Denna dagen har varit ett litet vardagsäventyr. Allt började i Blomdalen i spelet the sims, jag skapade en sim som jag var ovanligt nogrann med, byggde och möblerade om ett hus som tog evigheter. När jag äntligen var klar så skulle hon laga lite mat och det förjade brinna, jag märker då att jag glömt det viktigaste, brandvarnare och telefon. Min sim brinner upp och blir hämtad av döden och jag minns plötsligt att jag glömt att spara innan den olyckliga händelsen, ganska jobbigt men jag går vidare till simmen jag arbetade med igår. Jag bestämmer att hon är redo för barn, hon blir gravid och någonstans där så upptäcker jag en ny knapp hos min sim "gro groddbebis" klickar i ren nyfikenhet och får en grön liten unge. Ringer adoptionstjänsten för att se om man kan adoptera bort ungen men det misslyckas ofantligt och dagen efter så får jag en ful liten pojke som heter Ture, efter detta ger jag upp och stänger ner skitspelet.

Sedan var det dags för mig och pappa att dra till jobbet där vi skulle ta bort frosten ifrån takfläktarna. Vi tar oss en kopp varm choklad och pappa berättar att han får 400 spänn bara genom att vara där och att endel bara kommer för att trycka på en knapp och sedan går hem igen, de får 400 kr för denna uppgiften, fuskigt tycker jag. När chokladen är uppdrucken så beger vi oss upp mot taket, det är -14 grader ute och min näsa fryser på 5 sekunder men till min stora lättnad så märker vi att det inte är någon frost på fläktarna så vi kan åka där ifrån. Resultatet i detta är att pappa tjänade 400 spänn på att klättra upp på taket och ner igen, fuskigt tycker jag.

Vi åker till Media Markt och letar upp kameran jag ska köpa och märker till min stora förtjusning att den sänkts med 200 kr. Pappa hittar en man han tycker passar bra som kamerasäljare och vi får vänta i 20 minuter för att pappa vill prata med just denna personen. Efter vi frågat allt vi vill veta & pappa har försökt pruta, utan resultat, så frågar vi mannen (han hette oskar) vilket minneskort som passade bäst. Han lät väldigt säker när han visade vilken jag skulle ta så vi betalade och begav oss hemmåt. Jag var otroligt lycklig och när pappa gav mig 200 kr som tack för att han fick sällskap upp på taket tidigare så blev jag ännu lyckligare.

Äntligen hemma, jag nästan sliter upp förpackningen och börjar fixa med det som ska fixas och jag kommer tillslut till minneskortet, det passar inte. Jag håller på och dö i förtvivlan och pappa säger att han ska ringa upp den där oskar imorgon och kräva ett nytt minneskort. Vi har börjat kalla honom äckel-oskar (eller ja, jag har börjat kalla honom äckel-oskar) Nu ska jag sova och fortsätta vara ledsen över att jag bara kan ta 3 bilder med min fina nya kamera. god natt!


Kommentarer
Postat av: sandra

haha! fantastiskt! (sims ja, jag hatar när det börjar brinna eller toaletten svämmar över eller tjuvar kommer mitt i natten, jag skriker alltid i panik som om det gällde livet...)

2010-01-04 @ 00:19:00
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Moa

"Min sim brinner upp och blir hämtad av döden " jag älskar att läsa om dina simäventyr. skriv mer om dom! jag skrattade högt i min ensamhet:)



och ett svar: Jag saknar dig så att jag håller på att dö. Jag börjar skolan på torsdag. Det suger. Sen tänkte jag att jag kan komma på helgen, men då åker jag till malmö.HM. 15-17 januari? vad sägs? min kropp och min själ skrymplas ihop bit efter bit, efter varje sekund jag är utan dig och det låter som en töntig kärleksförklaring men jag hoppas du förstår. för du är en klok människa. du är min bästa bästa vän och det är solklart att jag saknar dig så att jag skrymplas ihop när jag inte träffat dig på FÖR MÅNGA VECKOR. såååååååå, snälla säg att 15-17 går för dig? :'''''''''''')))))))



(LÄTT ATT DU FÖLJER MED OCH VI TAR ÖVER ABBEY ROAD OCH LETAR IHJÄL OSS EFTER OUR ONE AND ONLY! du och jag och london är ju givet, the perfect combination!)

2010-01-04 @ 00:27:05
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Elin/Sugar

Hahah Sims brukar vara lite irriterande på det sättet!

Men om en Sim har blivit grön kan man köpa botemedel, genom spådamen tror jag.

2010-01-04 @ 10:22:33
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: syster

när fy fasssennnnn alltså!!! jäkla skit-gubbe-oskar!!!! tycker synd om dej älskade syster puss puss

2010-01-04 @ 11:22:23
Postat av: - Alexandra!

Oj, det var lättförtjäna pengar. :O



Utgick din pappa från försäljarens utseende när han valde honom, så ni fick vänta 20 minuter? :P



Kul att kameran var nedsatt i pris!



Dumma Oskar! Ni borde få ett nytt gratis.

2010-01-04 @ 12:05:59
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Elvira

Ja, det var en äventyrsdag det. Gillar att du hade med det om dina "simmar". ^^, Vad irriterande med killen som hjälpte er (eller "hjälpte", kanske man ska säga?) och inte verkade kunna något. Tycker definitivt att ni ska klaga på det.

2010-01-04 @ 19:32:13
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Sanna

svar: Okej. Då tar jag det som att det inte blir av. För.. det låter inte på dig som att du är så sugen & jag vill inte gå själv eftersom you-know-who är där. (Seriöst, jag kan inte klara av henne själv! x'D o__O)

2010-01-04 @ 22:43:58
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Ah okej, då förstår jag! ;)



Oh, så bra då! :D

2010-01-05 @ 10:31:31
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Elin/Sugar

sv: Ja, eller hur!! Waterworld är inte så bra, men han är :D

Vad handlar Mr. Brooks om? :O

2010-01-05 @ 11:31:09
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Elin/Sugar

sv: Åh, men coolt :D Jag har aldrig sett honom i en typ 'ond' roll så :>

2010-01-05 @ 12:31:09
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: [♥] p u s s y d o l l

Sv; Får nog ge den en chans då :) Är det många säsonger eller?

2010-01-05 @ 19:58:47
URL: http://pussydoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0