en lista om böcker


Vilken bok i dina hyllor har du haft längst?

Hämndens ängel av carlene thompson (hahaha, söker man på det på google så hittar man min gamla blogg)
antagligen. En riktigt bra bok för övrigt.

Vad läser du just nu? läste du senast? ska du läsa sedan?

Just nu: Harry Potter och fången från azkaban.
Läste senast: Harry Potter och hemligheternas kammare.
Ska läsa: Harry Potter och den flammande bägaren och de resterande HP-böckerna.

Vilken bok verkade alla utom du gilla?
Öhm, kanske Det av Stephen King, jag har inget emot boken så och den är absolut inte dålig men den skrämmer skiten ur mig! seriöst, har aldrig blivit så rädd av en bok förut, jag hatar clowner så jävla mycket, falska jävlar dedär.

Vilken bok intalar du dig själv att du ska läsa?

Catcher in the rye av J.D Salinger, jag har velat läsa den länge men jag har inte hittat den. & sen måste jag någon gång läsa härskarringen eftersom jag har alla böckerna.

Vilken bok som kommer ut inom ett år kommer du prioritera att läsa?
Öhm, vet inga böcker som kommer ut, det har jag ingen koll på.

Sista sidan: läser du den först, eller väntar du tills det är dags?

Jag väntar tills jag läst ungefär halva boken, sedan börjar jag läsa sista meningen om och om igen. Jag förstår inte de som läste sista kapitlet ur Harry Potter och dödsrelikerna först dock, det förstör ju all spänning! jag väntade tålmodigt.

“Författarens tack”: slöseri med papper och bläck, eller intressant?

Well, det är ju viktigt för författaren att tacka de som hjälpt honom/henne så det är väl inte slöseri direkt, men det är inte så intressant att läsa alltid.


Vilken karaktär skulle du vilja byta plats med?
åhåh! någon i Harry Potter, kanske Hermione Granger eller Dumbledore? Spelar ingen roll egentligen, så länge jag får hålla på med magi.

Vilken/vilka författare, som du inte redan har läst, vill du läsa?

hmm .. jag vet inte, jag läser redan de som jag tycker är intressanta.

Vilken/vilka böcker i dina hyllor har du haft sedan du gick i skolan?

well, jag går ju fortfarande i skolan men grundskolan? Böcker om olika kriminalgåtor, okända väsen och mysterier.

Vilken/vilka böcker har fått följa med dig på flest resor?
Hmm .. Ett ufo gör entre, harry potter och dödsrelikerna, jävla john och pojken som kallades det skulle jag tro.

Fanns det någon obligatorisk läsning som du hatade i skolan, men som visat sig vara riktigt bra tio år senare?
öhm .. kyrkdjävlar då kanske, jag hatade den och tyckte den var äcklig och konstig men den är ändå helt okej.

Stephen King eller Anne Rice?

Stephen King - always! Men Anne Rice är också bra.

Begagnade eller sprillans nya böcker?

Begagnade, de har en viss charm, deras slitna ryggar och sidor har en historia som jag aldrig kommer får reda på, mystiskt och fint.

Har du sett en film som visade sig vara bättre än originalet, det vill säga boken?
vi pratade om detta i skolan någon gång och då hade jag en film men jag kan inte minnas vilken.

Finns det någon vars boktips du alltid lyssnar på?

Öhm .. Erika brukar ha bra tips för det mesta, Elin också, hon vet vad hon snackar om.

Rekommendera en bok eller en serie:
Harry Potterböckerna, kan inte rekomendera något bättre. alla borde ha läst dem, ni vet inte vad ni missar! ;)

listan hittades här.

Kommentarer
Postat av: Elvira

intressant lista! den ska jag göra någon dag.

2010-07-12 @ 16:02:47
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: sandra

åh, den där snor jag! :)

2010-07-12 @ 18:54:53
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Annie

Sv: jag tycker att du får berätta vad du tyckte om honom senare då!



Btw, snodde listan!

2010-07-13 @ 22:13:22
URL: http://febervals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0