en lista om tv-serier

A show that never should have been cancelled.
Jekyll skulle aldrig ha lagts ner, jag hoppas fortfarande innerligt på fler säsonger eftersom slutet på Jekyll var så himla suddigt, jag fick inte alla svaren jag ville ha men det ser mörkt ut på den fronten. Jekyll var iaf en grymt jävla bra serie.
A show that you wish more people were watching.
Being Human tyckar jag är en väldigt underskattad serie, visst effekterna kanske inte håller måttet på någon punkt men det är en unik serie om det övernaturliga. Jag menar vampyrer, varulvar och spöken, en av varje "art" är vänner med varandra och de kämpar tillsammans mot resten, det kan inte bli annat är grymt. Jag väntar tålmodigt på att säsong 2 ska visas i svt, en liten fågel viskade i mitt öra att Robson Green ska medverka i någon av de följande säsongerna - awesome!
Your favorite new show (aired this TV season).
Jag undrar om Glee kan avnändas som svar här? Det är iaf det jag tänker göra. Jag vet inte ens vart jag ska börja beskriva Glee, det är en sån fantastisk serie, musiken är grym, karaktärerna är alla unika och självaste Jane Lynch är ju med, succé? jag tror nog det! Jag tror att denna serien bara kommer växa.
Your favorite show ever.
Hur ska jag möjligen kunna välja en favoritserie, jag som är tv-serienarkoman? Men jag måste väl ändå säga Criminal Minds.
A show you hate.
här är det lättare jag hatar nog Stargate SG-1 mest av alla serier jag någonsin sett, det går inte ens se på det om jag är riktigt, riktigt uttråkad.
Favorite episode of your favorite TV show.
Jag har tre absoluta favoritavsnitt av Criminal Minds. Revelations, där Spencer Reid blir kidnappad och torterad.  100, där Hotch har en seriemördare på halsen, en seriemördare som är efter hans ex-fru och son. & tillsist Conflicted där Jackson Rathbone gästspelar som en tillbakadragen pojke som jobbar på hotellet där flera unga män blivit våldtagna och mördade.
Least favorite episode of your favorite TV show.
Jag kan inte välja det sämsta avsnittet men jag tycker att alla avsnitt där Elle fortfarande var med drar ner lite mest för att just hon är med. Jag tyckte aldrig om henne så det var skönt när hon slutade och jag tror att det var bättre för serien eftersom nästan inga CM fans tyckte om henne. Allt blev så mycket bättre när Paget Brewster kom till serien även fast jag var anti henne i början.
A show everyone should watch.
Man får absolut inte missa Scrubs det är en av de roligaste seriena jag sett och jag kan se alla säsonger om och om igen utan att tröttna. Jag tror inte någon har missat den serien men alla borde följa den slaviskt.
Best scene ever.

Detta är väl egentligen långt ifrån den bästa scenen ever men jag älskar den lika mycket för det.
A show you thought you wouldn't like but ended up loving.
Det enda jag kan komma på här är Seinfeldt, jag älskar det inte men det är mycket bättre än jag trodde det skulle vara. I början hatade jag den mest på grund av musiken som fortfarande är sjukt störande men serien har växt för mig och nu kan jag se på den utan att bli galen.
An episode you've watched more than 5 times.
Well, jag har sett de flesta Criminal Minds-avsnitten mer än 5 gånger men det avsnittet jag såg fler än fem gånger senast är "Okey, Awesome" från How I met Your mother. Jag har sett på hela säsong 1 av himym flera gånger om denna veckan och detta avsnittet valde jag att se flest gånger. (jag vet, jag har inget liv)
Favorite childhood show.
Jag älskade Sally när jag var liten även fast jag inte fattade skämten, jag skrattade mest åt hur hon dum hon såg ut. Piplarssons var också en stor favorit, hela familjen satt bänkade när det gick på tv, härliga minnen.
Favorite male character.
Måste jag ens svara på denna? Dr. Spencer Reid i Criminal Minds såklart, han är så sårbar, blyg, nördig och alldeles fantastiskt rolig. & 187 i IQ, bara det är ju helt fantastiskt!
Favorite female character.
Detta är svårare, det står mellan Paget Brewster som Emily Prentiss och Kirsten Vagnsness som Penelope Garcia i Criminal Minds.
Your guilty pleasure show.
Det måste vara Beverly Hills 90210. Jag har inte så mycket att säga här mer än att jag älskar gamla nedlagda 80- och 90-tals serier. Beverly Hills är en av de bästa sådana.
Favorite mini series.
Det var en thriller som gick på svt i 2 delar för ett eller två år sedan som jag älskade, The Best Man hette den och den var riktigt bra med en oväntad twist på slutet.
Favorite title sequence.
Flight of the Conchords utan tvekan!

Best TV show cast.
Ohman, detta går inte så här får ni min top fem:
5. Skins.
4. Big Bang Theory.
3. Scrubs.
2. How I Met Your Mother. Jag säger bara Neil Patrick Harris, Jason Segel, Cobie Smulders, Alyson Hannigan & Josh Radnor.
1. Criminal Minds. Helt felfri casting, alla är fantastiska på sitt eget vis och de passar perfekt tillsammans.
Favorite kiss.
Kyssen mellan Will och Emma i Glee, precis när Will lämnat Teri och han söker upp Emma på skolan och de kysser varandra framför ett stort fönster så att ljuset blir helt magiskt. äntligen!
Favorite ship.
Sawyer & Juliette i Lost, jag var världens lyckligaste när han blev kär i henne istället för kate. yesss.

Most annoying character.
Well, vi har Kate i Lost, Lana i smallville & Elle i Criminal Minds.
Best quote.
Här har vi det igen, omöjligheten! men här har vi en blivande klassiker:
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead ... true story." - Barney Stinson (himym)

A show you plan on watching (old or new).
Jag ska börja se på Supernatural tänkte jag, jag såg några avsnitt när det gick på svt för några år sedan men sedan flyttades det till 5an tror jag det var? så nu har jag inte sett det på ett bra tag. Synd att säsongsdvderna är så dyra annars hade jag köpt en för längesedan.
OMG WTF? Season finale.
Det finns många sådana säsongsfinaler men avslutningen på Lost säsong 5 var ett riktigt WTF-moment. Jag var hos Moa när jag såg det och det var så oväntat och ledsamt. Jag älskade det!
Best pilot episode.
Det måste nog vara Lost eller HIMYM. Jag minns så väl när jag såg det första avsnittet av Lost, jag blev helt fast med en gång. & himym var också sjukt bra, jag märkte med en gång att det var en serie jag skulle älska.
First TV show obsession.
Den första tv-serien jag fastna för totalt var nog Melrose Place, jag blev galen om jag missade ett avsnitt, jag älskade det.
Current TV show obsession.
How I met your mother, utan tvekan! Jag längtar innerligt tills jag har råd att köpa ännu en säsong, det enda som suger med sommarlovet är pengabristen.
Saddest character death.
Juliet i Lost, helt klart, jag grät floder!

Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

Stargate håller jag verkligen med om, jag FÖRSTÅR INTE grejen. :P



Som du säger - man tror Seinfeldt bara är blaska men när man väl tittar så är det faktiskt helt okej.

2010-07-07 @ 19:18:42
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0