what an awesome weekend!

Mina vänner, jag har haft en helt jävla awesome helg med min syster. På fredagen stressade jag halvt ihjäl mig för att hinna med tåget till Alingsås, jag hann. Min syster hämtade mig på stationen och vi åkte för att hämta upp barnen på dagis och fritids. Det var väldigt trevligt at Nathalie droppade allt hon höll på med och gick och gav mig en bamsekram när hon fick se mig. Frederic som fyller år idag den 7:e fick en liten present av mig, han är nämligen väldigt intresserad av geografi etc. så han fick en liten bok fylld med flaggor från hela världen. Man kunde klistra in rätt flagga på rätt plats och läsa lite om länderna & han satt med den där boken i nästan 2 timmar, från att han fick den tills han åkte iväg till sin pappa. Det känns alltid lika bra när ens presenter blir uppskattade :)


Sedan började vi planera kvällen, eftersom det enda utestället i alingsås som inte har 20-årsgräns var bokat utav studenter så blev det inget party men vi bestämde oss för att bowla istället. Vi fick spela i en halvtimma extra helt gratis bara för att vi var de första där, vi blev glada, beställde varsin xider och började bowla.




Detta är vad jag har valt att kalla strike-dansen:






Jenny vann med några fjuttiga poäng och jag blev lite ledsen (dålig förlorare som jag är) och jenny säger att man blir bättre efter lite alkohol i kroppen men jag tänker säga att det är tvärt om, annars skulle jag aldrig ha förlorat *host* Efter bowlingen gick vi en trappa upp och satte oss för att äta på resturangen spm hör ihop med bowlingen, jenny tog vitlöksbröd och tsatsiki till förrätt, jag tog nachos med salsa och gräddfil, fysatan vad gott det var. Vi åt upp allt och sedan var det dags för huvudrätt, jag åt detta:

& jenny tog detta:

Det var så otroligt gott ska ni veta, men eftersom vi åt värsta maffiga förrätten så orkade jag inte ens hälften. Det kändes riktigt hemskt att behöva lämna all den där maten, speciellt när min syster betalat för allt. Men det är det fina med min syster, hon blir aldrig arg i onödan.

Efter en lång pratstund och en massa god mat begav vi oss till McDonalds för att äta efterrätt, hahaha. det blev varsin glass med topping och vi var så himla flumm. Jag älskade det, vi skämde ut oss totalt men det var längesedan jag hade så otroligt kul så jag kunde inte bry mig mindre. Nästa gång när vi ska ut i Göteborg Jenny, då jävlar! då ska vi skämma ut oss som aldrig förr! ;D

På lördagen så åkte vi iväg på en liten tripp till Varberg, denna gången var Nathalie och Jonas med också. Vi gick på marknad där vi åt remmar, köpte lotter (utan vinst) och bara myste. Nathalie vägrade att hålla någon annan än mig i handen, det var lite mysigt sådär. ^^ Efter någon timme på marknaden så åkte vi och handlade saker att grilla på stranden vi tänkt åka till. Det var så otroligt gott med grillat att det nästan inte var sant.

vi skrattade länge åt denna löjliga löpsedeln, jag är så himla trött på tjatet om kungafamiljen! Kan dom inte bara gifta sig och ha det fint utan allt jävla jippo runt omkring? tydligen inte.





Vi plaskade runt i vattnet med Nathalie och det var riktigt skönt, perfekt tempratur för vadande, det blåste lite kallt dock, vilket var mindre mysigt såklart. Jag tror vi var på den stranden i 4-5 timmar, när man ser den utsikten som jag såg när jag stod på en riktigt hög klippa så uppskattar man verkligen naturen, det var så otroligt vackert. Synd att kameran inte var med just då. Vi lekte även på en lekplats som fanns där. "mamma du ska inte ta mig ... tog du mig?!"
Sedan återstod det en lång resa hem till Jenny igen, hemma så satt jag och Jenny och kollade på tv och käkade lite chips och annat gott. Vi såg på Stand Up som gick på Comedy Central, Ellen DeGeneres är så fantastisk! Det var längesedan jag skrattade så mycket åt stand up.

På söndagen var det bilstädning som gällde för Jenny och Jonas så jag lekte med Nathalie ute i solen, där jag brände mig lite lagom över hela kroppen så nu kliar det lite överallt - I love it!

Det ska bli skönt att få lite färg denna sommaren. Vi bakade även några kladdkakor åt Frederic som skulle firas när han kom hem, de var extremt goda.
Eftersom alla tåg var helt fullbokade var jag tyvärr tvungen att ta ett lite tidigare tåg hem än planerat, det tyckte både jag, Jenny och tydligen Nathalie var ganska tråkigt. Det känns i hjärtat bara genom att prata om det, jag saknar dem alla så mycket. Jag hoppas att det snart är dags för mig att åka dit igen.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, det är ju jätteroligt med armbanden att man kan köpa så många berlocker man bara vill och på så sätt göra armbandet unikt och så kan man ju förändra det väldigt enkelt (men dyrt :P) om man tröttnar!

2010-06-07 @ 22:17:03
URL: http://emmabroman.blogg.se/
Postat av: sandra

så himla mysigt det låter. verkar som att du har haft en underbar helg. :)

2010-06-07 @ 22:17:18
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Elin

Set låter jättefint, maten ser typ omnom god ut -

2010-06-08 @ 06:07:03
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Åh, så kul med bowling! Den där teorin med alkoholen är verkligen 50/50. Jag har aldrig spelat bowling onykter men biljard har jag och det går INTE att spela onykter. Min pappa däremot spelar mycket bättre med lite öl i kroppen. :P



Guu, så gott med vitlöksbröd och tzatziki!



Maten där ser inte heller dålig ut. :O



Mums med glass också! Jag skulle nog tagit en McFlurry, bara för att få så mycket glass som möjligt. :P



Åh, remmar - klassiskt för såna "händelser". :D



Grillat på allt också, ÅH. Nej, för mycket mat här, haha.



Jordgubbar!

2010-06-09 @ 21:39:19
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0