Trust me I'm a psychopath

Helgen har varit helt awesome! Fredagen var till en början jobbig och jag hade smått ångest och det blev inte bättre av att det var Jannikas sista dag på praktiken, det kommer bli väldigt tråkigt att inte ha henne där. Jag hade glömt hur skönt det var att ha henne där, att kunna prata med när jag mådde dåligt och inte orkade prata med någon annan. Men hon ska hälsa på oftare och i sommar har vi bestämt en hel del saker så jag ska nog överleva.

Efter skolan drog jag, miriam och louise till Willys i regnet och åskan, sedan begav vi oss hemåt där jag och miriam tittade på två avsnitt av Jekyll innan vi gick ner till Gondolinos för att äta lite efterlängtad pizza. Jag hade bara ätit en kiwi under dagen så den pizzan var något av det bästa jag ätit på evigheter och jag blev inte ens äckligt mätt. Miriam och jag satt och pratade ett tag innan vi gick tillbaka hem till henne där vi fortsatte titta på Jekyll och käkade vårat godis. När det bara var 5 minuter kvar av sista avsnittet av Jekyll och det var spännande som satan så slocknade allt, det var strömavbrott. Så vi tittade på Heroes på datorn och somnade nästan framför den så när ljuset kom på igen skrek vi båda till av chocken och vi valde att se klart på Jekyll innan vi la oss. Jag måste säga att Jekyll är en extremt bra serie, jag älskade den och om ni inte har sett den så borde ni verkligen det. James Nesbitt är verkligen en underskattad skådespelare, jag minns att jag älskade honom i Kalla Fötter när jag var liten och det känns bra att veta att jag hade bra smak redan då x)

Vi vaknade runt 11 på lördagen och vi låg och pratade till ett då vi åt lite frukost, vi spenderade eftermiddagen med att titta på halvdana program på tv som vanligt. Louise kom vid 4 och då begav vi oss till Filmstallet och hyrde film. På vägen hem stannade vi vid Gondolino för Louise skulle köpa en pizza, där var världens surkärring som klagade över att det inte låg dukar på bordet "det är synd att ni inte kan göra det när man har bokat bord tycker jag, det är tråkigt att behöva äta på en masonitskiva" Det är inte ens masonit dumma kärring! Det är trä och borden är faktiskt väldigt smidiga och fina. Jag blir så less på folk som måste gå och klaga på varaenda liten sak. Visst jag gnäller väldigt mycket, men jag skulle aldrig gå och klaga till de som jag inte känner. Det är inte så farligt, jag klagar mest för att jag är sur eller måste få ur mig saker utan att bryta ihop totalt. Eller för att bara ha något att säga, jag som hatar tystnader.

Hemma hos Louise så började vi med att se på Hata Göteborg och den var riktigt underhållande, inte världens bästa handling men Svante var så satans skön "Jag HATAR majs!" "Jag vill inte va nån jävla manager!" Så fantastiskt kul. Sedan gick vi vidare till Shaun of the dead och eftersom jag hade extremt höga förväntningar på den filmen så blev det en besvikelse, jag trodde den skulle vara mycket roligare än den var. Stort plus på Simon Pegg, Bill Nighey och Nick Frost. Sista filmen blev Sorority Boys, även fast man sett den 700 gånger så är den lika kul varje gång. Jag tycker Michael Rosenbaum är så extremt rolig i sin roll, synd att han är med i Smallville bara, på det förlorar han lite respekt. Även detta är en film som måste ses.
Jag fick även träffa Louise nya marsvin Anakin i lördags, han var så satans söt ska ni veta, jag ville så gärna ta med honom hem.

Idag kom mamma hem ifrån Danmark och hon hade köpt en hel del fina saker till mig och Andreas, detta var vad jag fick:

En film med Johnny Depp jag inte sett - yeay! Jag ska se den imorgon då det inte finns något spännande att se på. Min syster var med också och vi hade tid att prata lite, vilket var skönt. Vi flummade oss iväg till affären för att köpa fika också, det var himla mysigt. Vi såg också sista avsnittet av Jekyll (ja, jag har sett den 2 gånger på en helg) och Jenny verkade tycka den var helt okej. Jag älskar när Jenny är här utan barnen, visst jag älskar mina systerbarn otroligt mycket men inget går upp mot mig och jenny ensamma och flummande. Stunderna är få men också fantastiska.

Nej, nu ska jag kolla på Criminal Minds, närmare bestämt det avsnittet där Jackson Rathbone är med, I love it! Hoppas ni alla haft en fin helg? :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Det låter som en fin helg :D Och fina saker du har fått!!!



Jag har faktiskt haft en bra helg, fast jag inte har gjort något haha.

2010-05-23 @ 21:53:08
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag HATAR majs, Jag är ingen APA!

2010-05-24 @ 07:05:13
URL: http://enogdeknut.blogg.se/
Postat av: Elvira

jag började titta på Jekyll när det gick på tv, men jag såg aldrig klart serien. får ta och göra det när jag hittar den till ett ok pris.

2010-05-24 @ 14:04:19
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Oj, ja jag förstår att den där pizzan var efterlängtad om du bara ätit en kiwi. :O



Jag är så avis på dig som ätit pizza, inte bara en gång heller! Själv har jag inte ätit pizza en enda gång på hela året, det är galet och jag börjar få nog. :P

2010-05-24 @ 16:28:50
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0