the year of 2010

januari.
Här bestämde jag mig för att vara lite galen och färga mitt hår rött, jag blev inte speciellt nöjd men nu saknar jag det och funderar på att dra fram den röda färgen än en gång denna sommaren. Jag upptäckte även Florence + the machine och blev förälskad i henne och musiken. En ny kamera blev köpt och jag hatade äckel-oskar för att han gav mig fel minneskort men när allt löste sig så blev jag förälskad i denna lilla sak och var överlycklig över att jag kunde ta bättre bilder. Med detta så lekte jag ännu mer i photoshop och jag har blivit bättre på att använda alla verktyg på rätt sätt men bättre kan det bli, ett mål inför 2011 kanske? Förälskelsen i Matthew Gray Gubler växte sig starkare och jag tror det var någonstans i denna vändan som jag skapade en fanblog på tumblr som går väldigt bra och jag får prata med 1000-tals Gubler fans.


februari.
I denna månaden var jag, enligt mina gamla inlägg, ganska deprimerad från time to time. Jag fastnade även för vinter OS och satt som klistrad framför tv:n för att inte missa något potentiellt OS guld och vilka fina och hemska stunder jag fick bevittna + en gråtande Per Elofsson. Världens finaste Sandra fyllde år och jag gjorde ett grattis-inlägg som gjorde henne väldigt glad och det gjorde mig väldigt glad för hon är en av de finaste jag känner. Jag var på min första rättegång (nej, jag var inte den åtalade) men vi åkte dit på samhällslektionen för att se hur allt går till och det var ganska intressant vill jag minnas. Vi hade även besök av shean atci på skolan och han körde lite stand up. Februari månad var inte allt för spännande.

mars.
Jag fann serien skins som jag är hopplöst förälskad i men har inte sett så mycket som jag velat. Det var intagningsprov på hantverk och jag var i skolan på en lördag (omfg). Jag blev klar med mitt projektarbete som jag slitit med i flera veckor, efter allt jävla krångel så var det så sjukt skönt, väldigt nöjd blev jag också. Jag läste ut en av de bästa böckerna jag läst, shutter island. Jag såg även filmen men den var en stor fet besvikelse, förutom Leonardo DiCaprios fantastiska skådespeleri så var det inget att ha.
Louise och Olivia kom till mig en helg och vi tittade på melodifestivalen och det var så awesome! Istället för att ta kort så målade vi ut hela helgen i paint och det blev många vackra konstverk. Jag och olivia kom på disneys nästa film och hur vår framtid kommer se ut. Den helgen skulle jag gärna göra om igen.
Matthew Gray Gubler fyllde år och det firades stort från min sida. Vi gick på premiären av Alice in Wonderland. Jag tog det första steget mot körkortet - teorikursen började.


april.

Här firades det påsk med bravur, vi målade ägg, tittade på påskbrasa och smällde av fyrverkerier. Det var otroligt mysigt vill jag minnas. Besked om att Criminal Minds skulle få en spin-off serie, något som skulle komma att förstöra så mycket. Jag hade en awesome helg med Olivia bestående av Göteborg, tacos, filmer och en massa skratt. Emma Watson och Shemar Moore fyllde år. Det snöade. Kate Nash släppte ett nytt album som var en liten besvikelse. Ett annat band som släppte en ny skiva var The Ark även den var en besvikelse, jag lyssnade på skivan kanske 5 gånger och jag har inte lyssnat på någon av låtarna sedan dess. Vi hade en idrottlektion där vi klättrade klättervägg och hade allmänt kul. Louise flög upp från marken när jag släppte väggen eftersom hon väger ganska mycket mindre än mig, det var lite läskigt. Vi spelade frisbeegolf på det satans berget som jag äldrig mer vill bestiga.

maj.
Jag och Miriam hade en av våra standard helger där vi tittar på film/tv-serier, käkar pizza och äter godis tills vi nästan spyr, denna gången var Louise med på ett hörn också då vi hyrde film och allt var gött. Vi hade översvämning i falköping och Sanna kom hit, vi hade en väldigt trevlig helg men av någon anledning har jag inte skrivit om den i bloggen, jag var väl för lat som vanligt. Vi bokade flygbiljetter till London och jag var så satans lycklig. Vi åkte till Borås djurpark med Nathalie och hon var mer intresserad av småsten och myror än av djuren men det var otroligt mysigt ändå. Vi hade utställning med våra smycken och det var otroligt nervöst men kul, vi bjöd på en massa mini cupcakes och cider. Det var kalas för lilla Nathalie och det var riktigt kul, flertalet personer man sällan träffar var där och såklart massa gott att äta.


juni.

Den vitktigaste musikupptäckten detta året var One Night Only, utan tvekan. De är nu ett av mina favoritband och jag kan inte beskriva kärleken till deras musik. Vi firade midsommar och jag bjöd över Jannika vilket visade sig var väldigt lyckat (inte för att jag tvekade) och vi hade väldigt roligt medans vi klappade fåren, spelade spel och skrämde min lillebror med våran halvberusade humor. Vi valde ut två små underbara kattungar som så småningom skulle bli våra, det bästa beslutet detta året, utan minsta tvekan. Jag följde Victoria och Daniels bröllop under en helg hos Jenny som var otroligt händelserik och underbar som alltid. En tågresa som kunde gått illa. sjuttonde juni. Jag fick ett stipendium på 1000 kr för att jag var den som utvecklats mest i hantverkskurserna, jag är så satans stolt över mig själv. Vi hade en helt awesome helg i Bosebo där vi firade Louise som fyllde 18 år och det var en helg att minnas det vill jag lova. Jag tog med Miriam för att äta på Lejonet & Björnen i skara och vi trodde att vi skulle dö av njutning ungefär, på samma dag såg vi en föreställning Louise var med i och jag var rädd för trollen.
Jag hade nog den finaste helgen någonsin med min älskade syster, vi bowlade, åt middag och bara hade en hel kväll ute jag och hon. Vi drog till varberg på marknad och grillade och what not - underbart!


juli.
Här upplevde jag några av de värsta dagarna i mitt liv, jag har aldrig varit så sjuk förut och de veckorna var bara ett stort svar moln i depression, thank god that's over. Inte nog med att vara "dödssjuk" så bestämde sig CBS för att ta bort en av de kvinnliga karaktärerna i min favoritserie Criminal Minds, jag var så upprörd och är fortfarande. Fucking CBS, pleas go die in a hole. Jag började äntligen sommarjobba och det var väldigt slitsamt men samtidigt väldigt kul synd bara att hon jag jobbade med visade sig vara en sån subba. Vi firade pappa med ett oförglömligt kalas. Jag körde in i en vägg med skurmaskinen. Men det viktigaste att minnas från denna månaden var att jag blev faster för andra gången den 30 juli, till lilla Linus.

augusti.
Mina älsklingar Watson & Lucy flyttade in och min kärlek till dem har bara växt. Marina & Louise Wednesdays fick ett värdigt avslut med pick-nick och flumm. Jag fick en fråga besvarad på en livechat med One Night Only och jag var överlycklig, det var stort. Jag önskade en låt och fick den uppspelad på radio, jag blev jätteglad men whatsherface blev inte lika glad. Jag och Moa drog till Göteborg för att se The Ark och det var ganska fint och väldigt roligt och jag fick träffa Sanna en liten stund och det är alltid något. Jag fyllde 19 år - Fuck Yeah! Jag blev firad tre gånger och jag var så otroligt lycklig.

september.

Det hände inte alls mycket vettigt i september, min syster och mor fyllde år, det firades. Jag klippte mig och var så lycklig över att bli av med allt det slitna håret. Vi hade skolfotografering och hade mustacher på oss, jag vill säga att vi sticker ut mest i skolkatalogen. Vi såg i rymden finns inga känslor och vi hatade småungarna i salongen.


oktober.

I oktober finns bara dessa saker att fokusera på.
1. London!
2. Moa fyllde 18.
3. Supernatural.
4. Harrisongum.

november.
En jävligt bra början på november i det varma, underbara london. Jag skulle vilja beskriva hela upplevelsen om igen men jag skippar det eftersom detta ska föreställa en kort sammanfattning. Sedan var det såklart Harry Potter and the deathly hallows som var enormt. Så jävla bra film och åh, snart är det dags för sista delen och det absolut sista av Harry Potter. Sedan bestod den mesta tiden till att plugga till alla miljoner prov, inlämningar och nationella & de säger att vårterminen kommer bli värre, döda mig nu?


december.
Allt började med att jag blev lika sjuk som i somras och det höll i sig i 3 veckor, fan vad jag hatade livet men därefter gick det bara uppför. Jag gick på den roligaste festen jag varit på och allt blev känslosamt och flummigt. "skalla mig!" ållympiaden var skittråkigt men vi kom igenom det ändå. Sedan blev det jullov och julafton och allt var väldigt lyckat. Moa kom hit och vi hade det väldigt fint vill jag säga. "jag vet allt". & igår var det nyårsafton och bättre start på året tror jag inte var möjligt.


Kommentarer
Postat av: moa

åh, fint år ändå! förlåt för att jag smittade dig isomras, elakt av mig! och det var så himelens fint hos dig, saknar redan!!!!!

2011-01-01 @ 19:12:50
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: sandra

åh jag tycker ändå att det verkar ha varit ett fint år. :) fast jag hoppas att 2011 blir ännu bättre! du är finast.

2011-01-01 @ 20:46:52
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Sanna

åhå, fint ska det va. fast nästa år måste vi träffas oftare tycker jag. kommer du och bor hos mig i london nån vecka eller så till hösten?

2011-01-01 @ 20:49:22
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0