The sickness may be mine, but the tragedy is theirs.

Förra veckan så jag den bästa film jag någonsin sett och jag känner att jag skulle vara ett monster om jag inte berättar om den för er.

James (Benedict Cumberbatch) har diagnoserats med cancer och har mindre än ett år kvar att leva. Hans sista önskan är att få resa tillbaka till Barafundle Bay i västra Wales och med hjälp av sina tre närmsta vänner (Tom Burke, JJ Field, Adam Robertson) slår önskan in. Filmen handlar om deras komplicerade resa till den plats James älskar mest i världen, det blir en resa fylld av kärlek, sorg, lycka och vänskap. Det är en fin skildring av deras forna och framtida vänskap, kampen att leva med cancer och hur vänner och familj ska kunna fortsätta leva vidare.

Ingen film har någonsin fått mig att gråta och skratta i så stora mängder som denna, skådespeleriet är så fantastiskt rörande. Det känns som killarna verkligen har varit bästa vänner hela livet och det känns mer som en dokumenterad verklighetsskildring än en underhållingsfilm. Det är inte bara skådespeleriet som är slående vackert utan scenografin och filmningen är otroligt väl igenomtänkt vilket gör att upplevelsen blir något helt annorlunda. Jag har ännu inte listat ut alla känslor denna film lämnade efter sig, den fick mig att känna så många hemska och fantastiska känslor att jag inte riktigt har kunnat hantera dem ännu. Inga ord kan göra denna filmen rättvisa men jag rekomenderar varmt att ni ska ta er tid att se denna. Om inte för er skull så för min.


Kommentarer
Postat av: Man

Det låter som en film i min smak, ska undersöka den närmare!



Sv: Eller hur! Jag blir också glad av att se att andra delar samma filmsmak som jag, det gör det lite roligare att kunna prata om dem och veta att den andra fattar! Haha, verkligen - det är ju oftast en bonus att de är välkända så att man får tag på dem. :')

2012-02-06 @ 17:23:38
URL: http://livsjakt.blogg.se/
Postat av: Elvira

Oh, vad trevligt med filmtips! Har inte hört talas om den tidigare, vilket jag ofta tycker är ett plus.

2012-02-12 @ 21:08:34
URL: http://youngfoolishhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0