There are places I'll remember

Igår var jag på minisemester i Gränna. Det var riktigt trevligt faktiskt! :)
Vi åkte runt hela vättern. Vi stannade någonstans i Askersund och där hadde dom världens finaste fik, Elvis överallt! På väggar, bord, i fönster - allt! Och när jag gick genom en gång som ledde till platser så kändes det lite som the cavern club och det var ju inte helt fel.
Där gick vi även i lite antik-affärer, jag hittade så mycket fint. bla. en resehandbok ifrån 30-talet om hur man upptäcker danmark på bästa sätt och en kalender ifrån 60-talet som någon hade skrivit i med underbar handstil. Längst bak i kalendern stod det beatles och elvis nerkladdat, men inget fick följa med mig hem denna gången ..
Vi besökte även en viss Per Brahe. Ja, han dog ju visseligen på 1600-talet men hans hus fick sig ett besök, sjukt vackert. Sedan var vi äntligen framme i Gränna där vi åt Pizza, gick på stranden och vid hamnen, åt glass och såklart, besökte polkagris-affärerna. Jag kom hem 5 polkagrisar rikare.
På vägen hem stannade vi på Rasta i Mullsjö och där är det så fiffigt ska ni veta, för där säljer dom porrfilm.

Idag åker jag till Kalmar för att se på 'Människor i Solen' och sedan drar jag mig ner till min kära vän Sanna så vi hörs inte förens på söndag. Ha det gött! Peace!

Kommentarer
Postat av: Adore

Vad mysigt!

2009-07-08 @ 20:28:53
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com
Postat av: Blubb

POLKAGRISAR<3 GRÄNNA<3 SMÅLAND<3 SMÅLÄNNINGAR(jag)<3 MARINA SAKNAR DIIIIIIG! HA DET BÄST I KALMAR(SMÅLAND):D jag vet jag har inget liv-.-

2009-07-08 @ 21:21:16
Postat av: sandra

vad mysigt det lät! hoppas ni hade trevligt. jag hade ett par fina dagar i falkenberg (och ullared!) där jag köpte ännu en beatles-tröja. (hade en vit med svart text, men nu köpte jag en svart med vit text också. man kan ju aldrig få för många!) vinkade till en vit saab nånstans vid jönköping, men om det var ni, det vet jag inte. haha!

2009-07-08 @ 22:16:47
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Frida

Vet du om att din blogg är helt underbart fin? :)

2009-07-09 @ 19:39:01
URL: http://heyfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0