HV08 goes to Stockholm

I torsdags så var det orientering i skolan och jag tyckte faktiskt var kul! Men det var nog mest för att jag och Miriam hade det kul ute i skogen, vi såg bland annat en ekorre och lekte lite militär. Vi smetade lera som krigsmålning i ansiktet och satte löv i håret innan den sista kontrollen så det skulle se ut som vi tagit allt på dödligt allvar. & ja, vi lyckades rätt bra för alla lärarna tyckte det var kul, speciellt nicklas.

Efter skolan gick vi ock köpte jackan som jag tittat på i några veckor, den kostade 900 men mamma betalade hälften och jag använde mitt presentkort.

Jag är otroligt nöjd! :)

Efter det begav vi oss till Miriam där vi bakade, eller ja, hon bakade pannkanor medans jag tittade på Whipeout. Jag skrattade så jag dog till mannen som tog "självmord" och när en tjej skulle följa med ner i skummet så dom kunde "mumsa på din mulliga kropp". Sedan begav vi oss iväg till Marcus där vi såg lite på Monthy Python och någon kass film om en vargmänniksa som gjorde tvål av ett lik. Filmen handlade om alla möjliga saker men vargmännsikan var iaf psykiskt störd och mördade massa människor utom en kvinna som räddade hans liv en gång. Allt slutade iaf med att kvinnan han älskade mördade honom och man fick aldrig reda på varför han gjorde tvål av den första tjejen. Oerhört störande.

Den natten sov jag i ca 1-2 timmar och var så äckligt trött när vi gick upp kl 4:00 för att bege oss till bussen som skulle avgå kl 6:00 mot Stockholm. Med samma otur som alltid så hade jag extremt ont i halsen. Första delen av resan försökte jag sova men det gick inte alls så det slutade med att vi disskuterade filmer och annat. Vid en paus i Arboga så köpte jag en vanlig chokladboll som kostade 17 spänn, bara så ni vet.
Vi var framme i stockholm lite över 11 och då gick vi in på Historiska museet som var helt okej. Guldrummet var jobbigt för ljuset och glasen i montrarna gjorde så man fick ont i huvudet så vi gick och tittade på en utställnig om kvinnan istället.
Sedan bar det av till mässan och det första vi gjorde där var att ta en goodiebag fylld med tidingar, nagellack och jordnötsringar och vi fastnade i entrén ett tag för Laila Bagge var där och alla tittade på henne som om hon vore ett djur på zoo x) Och jag måste säga att hon är inte peciellt snygg i verkligheten heller men hon är ganska lång.
Jag vet inte vad det är med mig och att jag alltid kändis-spottar när jag åker någonstans men jag gillart'! ;D Fast det vore ju kul att se lite roliga kändisar någon gång inte bara b-kändisar.

Mässan var inte så jättestor så man gick igenom den på någon timme eller två så de andra timmarna lotsade vi mest runt bland olika montrar och fikade litegrann. En vanlig Pago kostade 30 jävla spänn på fiket inne på mässan, men vad gör man inte när man är törstig? Det hände så himla mycket men jag orkar inte skriva om allt, det sjukaste var iaf att vi tog ett par påsar vid en monter som vi trodde der var broshyrer i, men det visade sig att det var manchettknappar och vi blev jätteglada och visade alla. Sedan gick vi tillbaka in för att hämta en påse till Erika också och då frågade dom oss om det var vi som var ifrån skolan och vi svarade ja utan extra tanke på det. Sedan när vi satt i bussen ock skulle åka därifrån så fick Kent ett samtal om att någon hade snott påsar med manchettknappar ifrån mässan. Vi blev helt chockade och förstod inte varför dom sagt det till oss när vi kom tillbaka och dom undrade om det var vi som varit där innan. Det var ju väldigt pinsamt för både oss och Kent men vi visste ju inte att man inte fick ta just dom påsarna. Små äckel!
Det visade sig även att knapparna var värda väldigt mycket pengar och att det inte bara var någon billig låtasas grej. Så det var våran förudmjukelse för dagen x) Hemresan bestod av detta:

- bilkö på en timme
- sång
- flummande
- halsont
- försök till att sova
- McDonalds
- hat
- oerhörd trötthet
- sömnbrist

Det jag försöker komma fram till är att bussen vi åkte i var den mest obekväma jag någonsin åkt. Den var säkert jätteskön för att åka en kort stund i men att försöka sova i den var helt omöjligt! Kanske om man haft en kudde, men det hade jag inte. När vi kom hem den natten så sov jag iaf riktigt skönt och på lördagen hyrde jag, Louise och Miriam film och käkade pizza. Det var oerhört gott och mysigt. Men eftersom jag var sjuk så var jag äckligt trött oxh halsov igenom filmerna.


f.v: Marcus, Louise, Jag, Maria, Miriam, Erika, Isa. (Det är Thérèse som tagit bilden med Isas kamera) Just so you know!

Kommentarer
Postat av: sandra

grrrymt snygg kappa! :) och spännande att få höra lite mer om dina bravader i helgen, haha!

2009-09-22 @ 18:22:38
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Moa

MEN HAHAH VAD SJUKT MED KNAPPARNA :O och söt bild, jag gillar!

2009-09-22 @ 18:26:25
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hahahaha, Mariiiina! Vet du hur länge jag har väntat på ett långt inlägg med bara en massa klag?! ÄNTLIGEN!(!!) ;D Du gör mig aldrig besviken.



Snyggelisnygg jacka! :D



Du och din jävla kändisspotting. När du kommer hit kan du få se en C-kändis: MIN MAMMA! Wihoo. Det är nog inte så många av dina läsare som har sett henne IRL. (Förutom Therese, som nog fortfarande läser din blogg.. ;D)



puss!

2009-09-22 @ 19:30:06
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/
Postat av: Elvira

Det är ju precis en sådan jacka som jag vill ha! Fruktansvärt mysiga tycker jag att de är. Och varma.

2009-09-25 @ 02:31:28
URL: http://elefantbyxor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0