LET'S SEE, SHALL WE?

Jag har lullat runt på Youtube i jakt på filmer jag vill se och jag har hittat en hel del intressant.


Greenberg - Denna vill jag mest se pga Rhys Ifans (The Boat that Rocked, Hannibal Rising) men den verkar också ha en skön handling och den verkar vara en lite mer seriös än de flesta filmerna Ben Stiller spelar i och det känns bara positivt.
Biopremiär 21 maj.

Shrek Forever After - När jag först hörde att det skulle komma en Shrek 4 så tänkte jag att det kanske kunde bli lite uttjatat men efter att ha sett trailern så har jag ändrat mig, jag tror att Shrek 4 kommer bli riktigt rolig (men sedan har jag alltid varit en sucker för animerad/tecknad film och accepterar nästan allt).
Biopremiär 9 juli.

Dear John - Jag har alltid älskat romantiska filmer, det spelar ingen roll hur corny de är, jag älskar dom alla. Jag älskar också Amanda Seyfried (Mamma Mia, Mean Girls) och hon passar om något i sockersöta romantiska filmer. Men det jag älskar mest är filmer man gråter ögonen ur sig av, jag gråter jämt till filmer, varesig de är lyckliga eller sorgliga så jag tror detta är en perfekt film för mig.
Biopremiär 4 juni.

Prince of Persia: The Sands of Time - Det första jag tänkte när jag hörde talas om denna filmen var 'åhnej, inte en film av ett spel igen, jag vill inte ens se den även fast Jake är med' & som de flesta vet så älskar jag Jake Gyllenhaal (The day after tomorrow, Donnie Darko), han är en av de skådespelarna jag ser en film av bara för att han är med. När vi var på Alice i underlandet så kom trailern till filmen och då tog jag tillbaka allting jag tänkt, filmen verkar helt awesome! Mycket action, romantik, mysitik och bäst av allt, Jake i bar överkropp!
Biopremiär 19 maj.

The Wolfman - Anthony Hopkins i skägg, det finns väl inget mysigare? Anthony (Silence of the lambs, Human Stain) är en av anledningarna till att jag tror att denna filmen är riktigt bra men jag har alltid haft en liten förälskelse för det övernaturliga så jag hoppas verkligen på denna filmen. Den har en liten Van Helsing feeling över sig och det kan ju inte gå fel, eller?
Släpps på DVD den 16 juni.

It's Complicated - Vad kan jag säga? Maryl Streep (Mamma Mia, djävulen bär prada) är med, den måste helt enkelt ses av den enda anledningen.
Släpps på DVD 26 maj.

Det finns såklart en massa mer filmer jag vill se, men det räcker för denna gången.

Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

Jag måste börja med att säga att jag gillar bakgrunden med döskallarna!



Den sista Shrek vill jag också se men är inte så jätteinsatt i Shrek-filmerna, tycker den är helt okej. :)



Prince of Persia vill jag se, mycket för att jag spelat ett av spelen så det ska bli spännande att se!



The Wolfman verkar kickass!

2010-05-12 @ 20:02:42
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Elvira

gillar också amanda seyfriend & vill se dear john. greenberg kommer jag nog dock att undvika eftersom jag inte tycker att ben stiller är särskilt rolig (eller intressant som skådespelare) längre.

2010-05-13 @ 17:36:52
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0