"Monkey slut!"

En lista på de tv-serier jag följer just nu och som alla (och då menar jag verkligen alla) borde ta en titt på:


The Walking Dead. Jag har sträckkollat på alla avsnitt av denna fantastiska serie. Det jag älskar med denna är att den inte bara handlar om att slakta zombier på värsta tänkbara sätt utan det finns ordentliga karaktärsutveklingar som oftast inte får plats i zombiefilmer. Det enda negativa jag kan komma på är att serien inte är läskig, jag blir aldrig rädd men den är dock riktigt spännande och det är ett stort plus. Och vi får inte glömma att nämna hur satans snygg och välgjord serien är.


Grey's Anatomy. Jag har aldrig förstått det fina med denna serien förens jag en dag var riktigt utråkad och tänkte kolla vad det var alla älskade med serien egentligen. Nu är jag helt hooked. Jag är bara inne på den tredje säsongen än så länge men det var längesedan jag skrattade och grät så mycket till en tv-serie som jag gjort under de tre säsongerna.


Supernatural.
Jag som trodde att jag inte kunde bli ett större fan av denna serien bestämde mig för att nörda ner mig totalt och åka på ett convention helt dedikerad till Supernatural. Jag kommer alltid se serien på ett helt annat sätt och jag älskar den och allt annat runt om kring ännu mer. Jag kan bara säga att den tv-serienörd som inte ser Supernatural under någon del av sitt liv har så otroligt mycket att ångra. Det är så mycket mer än två bröder som jagar monster, spöken och andar i världens snyggaste bil.


Criminal Minds. Många undrar hur jag kan se på en serie som är så hemsk, "det är ju bara sadister som kan finna underhållning i något sådant" men jag tittar inte på det för att se hemska mord, jag tittar på det för att det handlar om det psykologiska. FBI-teamet är ett gäng helt fantastiska karaktärer som analyserar situationer och utföranden för att förstå hur brottslingar tänker och varför de utför de handlingarna som de gör och det är det som är det intressanta. Nu har serien dock bara blivit mörkare med värre mord än någonsin men karaktärerna är så satans underbara att det väger upp det hela. I varje avsnitt så märker man mer och mer att de alla är en enda stor familj.


Misfits. När jag försökte berätta för vänner och familj att serien handlar om ett par ungdomar som blir träffade av blixten och får superkrafter så var det inte direkt någon som lockades att se på serien. När de väl tittade så insåg dock de flesta av dom vilket sinnesjukt bra koncept serien har och hur bra den faktiskt är. Serien har precis börjat på sin tredje säsong och jag ser fram emot en hel hög nya avsnitt.


American Horror Story. Det verkar som halva världen har fastnat för denna serien så jag var tvungen att kolla upp vad det vara alla tjatade så om och nu förstår jag. Först trodde jag det skulle vara entimmes avsnitt med olika historier varje gång men det är istället små historier som visar historien bakom huset där familjen det handlar om bor. Ganska creepy, riktigt snyggt och väldigt intressanta karaktärer.


Glee. Glee är bara Glee. Det tog ett tag för mig att komma in i serien men när jag väl gjorde det så blev jag helt förälskad. Nu är serien redan inne på tredje säsongen och de flesta karaktärerna tar snart examen och efter det får vi se om serien är värd att följa men än sålänge är jag fast.


New Girl. Först och främst så är det Zooey vi snackar om här, hela hon är ju underbar så jag var nästan säker på att jag skulle älska denna serien när jag började kolla. Jag har alltid haft något för konstiga människor och konstigare än Jess blir man nästan inte, jag tycker att hon är en av de roligaste, mest unika och fantastiska karaktärerna jag någonsin sett i en tv-serie. Sedan är alla karaktärer runt omkring också helt underbara och jag kan inte låta bli att älska Schmidt, som så många andra som ser serien verkar hata.


Vilka tv-serier följer ni?
tv nörd som jag är så tar jag gärna emot förslag.


Kommentarer
Postat av: Pälun

leverage, leverage hallelujah!

2011-11-19 @ 21:46:58
Postat av: Elvira

Trots att jag är ett stort fan av Zooey har jag inte lyckats få tid till att se hennes serie än, men jag ska. Promise! Haha :) Mina absoluta favoritserier just nu är Boardwalk Empire (som Martin Scorsese är med och gör), How to Make It in America och Pan Am.

2011-11-20 @ 11:10:11
URL: http://youngfoolishhappy.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vågar inte se The Walking Dead längre, är för lättskrämd :( Försöker få min syster att titta på det med mig men hon vill inte...



Funderar på att se American Horror Story, ska lätt kolla upp den :D



Och är sur över att Grey's har uppehåll just nu, vill veta vad som händer!!!

2011-11-20 @ 16:19:35
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Elvira

(sv) Jag har faktiskt suttit och kollat igenom alla tillgängliga avsnitt av New Girl denna eftermiddag - love it (inklusive Schmidt). :) Och Pan Am handlar helt enkelt om flygvärdinnorna på Pan Am (under 60-talet) och sedan är det en massa småstorys runtom.

2011-11-20 @ 16:46:22
URL: http://youngfoolishhappy.blogg.se/
Postat av: Man

Älskar ditt val av tv-serier, sådant jag själv följer + sådant jag vill/tänker följa! För övrigt hade jag precis samma "förhållande" till Grey's Anatomy som du verkar ha nu. ;)



Sv: Jag hade samma period i mitt liv! Och du får väl följa den då. Jag följde den nu via youtube. Dessvärre har en hel av de klippen blivit bannade..

DUDE. Inte. Än. Kanske när jag återvänder hem och kan sitta vid en fullt fungerande dator igen! Har du? :)



GOTT. Ska följa ditt massiva fangirl-inlägg! ;D

2011-11-21 @ 17:53:57
URL: http://livsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0