Han får rida på sin tandem ensam hem

kort uppdatering.

Jag har kommit till den perioden i mitt liv då jag tycker det är otroligt tråkigt att sitta vid datorn, teven eller vid vilken elektronisk underhållning som helst. Jag vill vara ute i det halvkyliga höstvädret hela dagarna, så har jag inte kännt på väldigt länge. Jag omfamnar hösten med öppna armar för första gången. Jag tycker om att gå utanför dörren och se de färgade löven på träden och hur min varma andedräkt blir till ånga i höstkylan.

Jag har börjat att ogilla helgerna, det enda positiva med dem är att jag får sova ut men när jag väl vaknar så finns det absolut inget att göra. Jag vill umgås med människor men här i Vartofta är det dött.

Jag har slutat äta godis på vardagar och resultatet av detta är att jag kommit in i ett par jeans jag inte kunnar ha på mig på tre år. Jag ska även skaffa mig ett gymkort inom snar framtid för att börja ta hand om min kropp på det viset den förtjänar. Låter så jävla klyschigt men ohälsosammare än mig kan man knappast bli så det ska bli ändring på det.

Tandvården är gratis upp till 22 nu för tiden och min tandäkare sa att jag har perfekta tänder så när jag väl ska börja betala så hamnar jag i den lägsta prisklassen. Helt fantastiskt!

Sedan finns det en jävla massa skit som pågår men det är inget att fokusera på just nu. Så, idag drar jag iväg till skövde och spenderar mitt studiebidrag på nya kläder. Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Man

Din beskrivning av svensk höst får mig att bli alldeles sentimental. Längtar så fruktansvärt mycket efter hösten i Sverige. Får vänta ett år tills dess, men det ska bli ganska fint att få se hösten i Tyskland med. :-)



Sv: Boken är hemskt charmig! Så när den nått prioritet 1 på din lista, prata med mig om den då! Är ganska intresserad av att se hur andra uppfattar den. :)



Det där med att experimentera är något jag inte helt gärna gör när jag aldrig bakat den sortens kaka tidigare, men sen släpper det! Matlagning är dock bara att köra igång med, ha i det som känns/smakar bra. :)



Extramaterial. Älskar att titta på sånt. Det låter ju fantastiskt. Stålsätter mig redan!



Nja. Eller pluggandet går väl sådär. Har knappt pluggat något, men ska försöka ta upp det. Går lite trögt såhär i början (säger jag och har bott här i snart en månad) - men det går uppåt! :) Och det är ganska så fantastiskt, fast det finns såklart nedåtsidor på allt. ;)



Jo, jag hör att du är det. Haha. Vilka är favoritlåtarna, om man får fråga? :)

2011-09-24 @ 18:21:19
URL: http://livsjakt.blogg.se/
Postat av: Man

Påven - söt? Oj, det var nog första gången jag hörde det adjektivet i samband med honom. Själv tycker jag han ser lite väl ondskefull ut. Men jag ska inte tala illa om honom mer, för han såg lite krass ut igår.. Och jag instämmer. Visst, påven är kanske inte den sortens auktoritet jag hade velat ha, men det känns ganska så märkligt att ha sett honom på några få metrars avstånd! PÅVEN. (Hahaha.) Och det är väl inte illa? Själv har jag lyckats gå förbi Claes Malmberg inne i centrala Lund och gått förbi (och missat) Johan Glans. Dock hann jag vända mig om och se hans rygg! Mitt värsta misstag ungefär..



Jaså, så du är intresserad av matlagning också? Jag känner nu att du kan vara den ultimata personen att ha i köket - bra både på mat och bak? :-)



Haha, jag har börjat förstå adjektivböjningen, men har kvar något av det värsta: substantiverade adjektiv och alla deklinationer. För mycket att hålla i huvudet! Och det känns riktigt märkligt att vara borta från Sverige. Allt jag känner till och vet blåser liksom bort här. Mentaliteten är inte likadan, precis som att matvanorna ser annorlunda ut och vädret och allt vad det är. Tyska kan vara svårt! Speciellt med dialekter, vilket jag antar var lite av det grovare slaget i Österrike? :)



Jag håller verkligen med dig. Det är vad man lyssnar på för tillfället som avgör vilka som är ens favoriter, även om jag har mina. Och det är lugnt, det är kul att se folk insatta och passionerade angående något! :D Bland mina favoriter kan man hitta (även om det tragiskt nog är så att "de kända" låtarna är favoriter): Come Together, Blackbird, Here Comes the Sun, Eleanor Rigby, Let It Be, Norwegian Wood och Penny Lane.

2011-09-25 @ 13:12:35
URL: http://livsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0