Saker jag haft för mig de senaste dagarna


Jag orkade inte vänta mer på den svenska utgåvan så jag tog och beställde den senaste boken av en av mina favoritförfattare, Val McDermid på engelska. Det är den senaste delen i bokserien om spykologen Tony Hill och kriminalaren Carol Jordan. Jag har börjat läsa om serien från början i väntan på att denna boken ska anlända, så bra är dem.

Jag har spelat Magic Mystery: The Edgar Allan Poe Conspiracy mest för att jag lyssnar/läser/tittar/spelar allt som har med den mannen att göra och det var ett trevligt tidsfördriv i ett par timmar även fast det inte var världens mest givande spel.


Jag har tittat på en av mina absoluta favoritfilmer (och helt säkert den jag har haft längst på listan) Labyrinth med Elin. Min mamma spelade in filmen på VHS när jag var runt 4-5 år och jag tittade på den jämt så hela bandet är helt sönderslitet. Jag köpte filmen på DVD när vi var i England i höstas och nu invigdes den. Om man gillar fantasy, David Bowie eller filmer med en helt sinnessjuk men härlig twist så är det en film man absolut måste se.

Har även varit på gymnasiet med Elin och hälsat på våra kära fd. lärare och gjort klart det sista på förra terminens kursplan så nu är allt det inlämnat och snart betygsatt. Jag har ingen bra känsla för det hela men förhoppningsvis går det lite bättre än jag tror det kommer göra. Sorgligt nog var det nog de sämsta par manchettknappar jag gjort och ringarna är jag inte ens i närheten av nöjd med. (Jag saknar gymnasietiden..)


Jag har äntligen och ledsamt nog sett det sista avsnittet av Sherlock, grät ögonen ur mig, precis så det ska vara och nu väntar jag förväntansfullt på säsong 3. Jag läste även att nästa säsong ska komma ut någon gång under detta året så jag är ännu mer peppad!

Jag har läst ut både Röd Drake och Sjöjungfrun Sjöng Sin Sång pga. äcklig influensa som jag lyckats dra på mig.


Jag och min bror (mest jag) har lyckats puzzla ihop puzzlet från helvetet. Good times!

Har varit på besök hos min fina syster där vi åt tacos, tittade på film och åt massvis av fika och godis. Där snackar vi good times på riktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0