Ännu en lista om tv-serier.


1. En serie som inte borde lagts ner?

Mord i Sinnet. Hermione Norris skulle ha stannat kvar och de skulle ha gjort minst 10 säsonger till om jag fick bestämma. Den serien gjorde aldrig ett enda dåligt avsnitt trots sina 6 säsonger.


2. En serie du önskar att fler tittade på?
Mord i Sinnet, Supernatural, Sherlock, American Horror Story och Coupling (Som en brittisk verision av Vänner fast liite bättre men vad annars kan det vara när Steven Moffat ligger bakom det hela?)

3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen?
Once Upon a Time och American Horror Story.

4. Din favoritserie nånsin?
Helt omöjligt att välja så jag nämner ingen.

5. En serie som du hatar?
Bones, så ofattbart dålig! och Stargate Universe + massa andra B-serier.


6. Ett favoritavsnitt av en favoritserie?
'Swan Song' i Supernatural, ett av de bästa säsongsavsluten någonsin.

7. Sämsta avsnitt av en favoritserie?
Det finns en hel del dåliga avsnitt av Buffy the Vampire Slayer, som den med läraren som är en jävla börnsyrsa eller något, inte bra alls.

8. En serie alla borde se?
Se fråga 2.

9. Bästa scenen nånsin?
En av de bästa scenerna någonsin är denna scenen ur Criminal Minds där teamet hittar Reid efter att han blivit kidnappad av en unsub. Stämningen i den scenen, alla kramar och allas upprivna men lättade ansikten ger så starka känslor. Det är även ett av de bästa avsnitten någonsin.

10. En serie du inte trodde du skulle gilla men visade dig älska?
Doctor Who, först tyckte jag den var väldigt B (vilket den kasnke är) men efter några avsnitt var det hela charmen. Det var dock ett tag jag såg några avsnitt så jag har inte sett Matt Smith som The Doctor än men tänkte snart ta upp tittandet igen.

11. En serie som gjorde dig besviken?
En brud tipsade mig om en brittisk tv-serie som heter Bedlam och när hon pratade om den så verkade den helt awesome men det var nog en av de sämre serierna jag sett.

 

12. Ett avsnitt du sett mer än fem gånger?
Jag har sett de flesta avsnitten av Criminal Minds och Supernatural fem gånger, give or take. Mord i Sinnet är en sådan serie jag tittar om på ungefär en gång om året så alla de avsnitten har jag sett många mer gånger än fem, det är helt klart.


13. Favoritserie från barndomen?

Dawsons Creek, Felicity, Beverly Hills 90210 och alla andra liknande serier. Jag var helt obsessed när jag var liten, sprang hem från bussen för att inte missa något avsnitt. När jag ser om serierna nu så tycker jag att de fortfarande har sin charm. Den serien som stack ut var väl Buffy the Vampire Slayer.


14. Manlig favoritkaraktär?
Sherlock Holmes i Sherlock, Bobby Singer i Supernatural, Tony Hill i Mord i Sinnet, Mark Sloan i Grey's Anatomy, Alla manliga karaktärer i Criminal Minds (helt omöjligt att välja) och Sawyer i Lost. bla.

15. Kvinnlig favoritkaraktär?
Emily Prentiss i Criminal Minds, Carol Jordan i Mord i Sinnet, Callie Torres i Grey's Anatomy, Lynette Scavo i Desperate Housewives. bla.

16. Guilty pleasure-serier?
Se fråga 13.

17. Favoritminiserie?
The Best Man.

18. Favoritserie som började tidigare än 2000?
Åter igen Beverly Hills, Dawsons Creek och Felicity.

19. Bästa cast?
Criminal Minds och Supernatural.

20. Favoritkyss?
Finns många! Men senaste awesome kissing moment var i Grey's Anatomy mellan Cristina Yang och Owen Hunt i "fläktrummet". Dem är så fina! Derek och Meredith är bara irriterande.

 

21. Favoritpar?
Lättaste frågan hittills. Tony Hill och Carol Jordan i Mord i Sinnet, jag vet att de inte officiellt har ett romantiskt förhållande men de har ständing en on going fight inombords för de vill så gärna vara med varandra men de kan inte på grund av många anledningar. Jag shipar aldrig karaktärer ur serier men de här två, dear lord, de är min OTP!

 

22. Favoritserieavslutning?
Supernatural säsong 5, Criminal Minds säsong 1, Sherlock säsong 3 (men jag hatar det så otroligt mycket också), I princip alla säsongsavslutingar i Grey's Anatomy men framför allt säsong 6.

23. Mest irriterande karaktär?
Strauss i Criminal Minds, Reed i Grey's Anatomy och Quinn Fabray i Glee. 

24. Bästa citat?
Alla, och då menar jag alla! I Sherlock. Varenda ord är så extremt genomtänkt, inget sägs i onödan så manuset är perfekt. Men ett exempel:
"
Lestrade? We've had a break-in at Baker Street. Send your least irritating officers and an ambulance. Oh, no no no, we're fine. No, it's the burglar, he's got himself rather badly injured. Oh, a few broken ribs, fractured skull, suspected punctured lung...he fell out of a window." - SH efter att en amerikan bla. pistolhotat Mrs. Hudson.

25. En serie du planerar att titta på (ny eller gammal)?
Jag har faktiskt skrivit en hel lista, men det får bli ett annat inlägg. Men bla. Castle, Spooks, Ringer och Community är med på listan.

26. Största OMG-ögonblick?
Det finns tre riktigt stora men jag vill inte avslöja vilka eftersom det är för stora spoilers för de som ännu inte sett avsnitten. Men de är ifrån Grey's Anatomy, Sherlock och Criminal Minds.

27. Bästa pilotavsnitt?
De senaste: Sherlock (fastnade direkt!) och The Walking Dead.

28. Första tv-besatthet?
Det var antagligen Glamour, Nya Tider, Skilda Världar, Melrose Place eller någon annan totally lame ass serie som jag aldrig skulle titta på igen. Man vet inte mycket när man är liten.


29. Pågående tv-besatthet?
Det är väl ganska tydligt? SHERLOCK!


30. Sorgligaste karaktärsdöd?
Samma här, vill inte avslöja något för de som vill se men även här har vi Criminal Minds, Sherlock, Supernatural, Grey's Anatomy och Lost.

Kommentarer
Postat av: Man

BÄST LISTA. Ska definitivt låna den här! :')

2012-01-26 @ 01:42:36
URL: http://livsjakt.blogg.se/
Postat av: Man

Sv: Om jag ska vara ärlig så fattar jag inte heller hur folk får tag på sånt, haha!



Nej, utifrån ditt fina rabblande antar jag att den lever upp till alla fina saker som andra människor också säger! Känns bra. Ska bara se till att peppa mig själv till att kasta mig in i tv-världen igen. Har haft ett litet (halvt ofrivilligt) avbrott sen i höst.



Jag såg det! Helt fantastiskt bra, blev väldigt glad när jag läste att du tyckte om den. :'D Tur att jag prioriterade Once Upon A Time då; var lite småskeptisk mot Grimm nämligen.

2012-01-27 @ 20:04:30
URL: http://livsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0