There's not much more to life than movies.


Vilken var den senaste filmen du såg på bio?

The Hunger Games (och den var awesome!)

Vilken är den första filmen du minns ha sett på bio?

Jag är ganska säker på att det var Tarzan.

Vilken film har du tänkt se på bio härnäst?
Det måste bli The Avengers, är så fullkomligt exalterad!

En guilty pleasure film.

Wild Child, den är otroligt löjlig men jag älskar att se den lite då och då.

En överskattad film.

Avatar. Visst, det var en häftig film men jag fattar bara inte hypen? Den var bra och det var ungefär det.


En underskattad film.
Labyrinth med David Bowie. Jag har alltid älskat den men det är bara några få som inser hur fantastisk den är.

En film inte många hört talas om som du sett.
Tänker åter igen nämna Third Star, nästan ingen har sett den men alla borde se till att göra det.

En film du såg endast för en speciell skådespelare.

Helt ärligt? De flesta filmerna, men den senaste var Tinker Tailor Soldier Spy för Benedict Cumberbatch och en fantastisk uppsättning av skådespelare. Jag blev glatt överraskad när den var mycket bättre än jag trodde den skulle vara och Benedict var (som alltid) fantastisk.

Fem favoritskådespelare.

Benedict Cumberbatch.

Matthew Gray Gubler.

Kevin Costner.

Johnny Depp.

David Tennant.

Fem favoritskådespelerskor.

Emma Watson.

Jennifer Lawrence.

Keira Knightley.

Paget Brewster.

Billie Piper. (Jag skulle inte säga att jag tittar på en film bara för att hon är med men hon spelar Rose Tyler så sjukt bra så hon måste vara med på listan)

VHS, DVD eller Blu-Ray?

Äldre filmer på VHS och nyare filmer på DVD men det är endast för att jag aldrig sett en Blu-Ray film.

Bästa Disneyfilmen?

Lejonkungen.

En film som lockar till tårar.

Moulin Rouge.

En film du vet är dålig men ändå älskar.
Alla Scream filmerna, så otroligt dåliga men ändå så fruktansvärt bra.


Bästa filmmusiken?

The Boat that Rocked, utan tvekan.

Favoritcitat från en favoritfilm?
"So I raise a morphine toast to you. And, should you remember that it's the anniversary of my birth, remember that you were loved by me and you made my life a happy one. And there's no tragedy in that." - James (Third Star)

En film som var bättre än boken.
Har inte sett någon än och är tveksam till om jag någonsin kommer göra det.

En barnfilm du kan se om och om igen.
Djungel George. Jag älskade filmen när jag var liten och jag älskar den kanske ännu mer nu. (Man måste se den på Svenska dock)

Bästa sci-fi?
Knowing var den bästa sci-fi film jag sett tills de sista 5 minuterna, slutet var så dåligt att det förstörde hela filmen. The Signs var så fruktansvärt obehaglig när jag såg den första gången i 5:an och även fast den skrämde skiten ur mig så älskar jag den fortfarande.


Bästa komedi?
I princip alla filmer med Will Ferrell, den killen lyckas göra allt roligt.

Bästa fantasy?
Sagan om Ringen trilogin och Harry Potter.

Bästa kärlekshistorian?

Alla historier i Love Actually.

En film du hatar.

The Cell.

Bästa animerade filmen?

Hitta Nemo.

En film från din favoritregissör som du inte gillade?

The Darjeeng Limited av Wes Anderson.

Bästa serietidningsfilmen?
Sin City, Scott Pilgrim VS. The World & Kick-Ass.


Tre filmer du väntar ivrigt på.

The Hobbit (2012) Catching Fire (2013) & Dark Knight Rises (2012)

Bästa musikalen?

Moulin Rouge.

Favoritkaraktär just nu.
Just nu är det i princip bara Hunger Games som gäller och jag älskar Katniss, Peeta och Cinna ungefär lika mycket.


Kommentarer
Postat av: Man

Galet hur mycket höll med dig. I alla fall i början, haha. :-)

2012-05-29 @ 19:56:07
URL: http://livsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0