Liseberg och NRJ in the park

Igår var första skoldagen och den var riktigt bra! Jag kom precis sammtidigt som mina andra vänner och vi fick träffa de nya ettorna, de är en blandad hög kan jag säga er. Det var någon som var från min kära hemstad Götene vilket jag tyckte var intressant. När hon nämnde det så lät hon lika äcklad som jag när jag sa det första gången x)
Anyhwo, jag tror att jag ock Erika skrämde en stackars pojke vars namn är Philipphe aka Phil (som är hans alldeles nya smeknamn) när vi disskuterade Harry Potter helt fenetriskt. Inte nog med det så målade vi halva högen med Harry Potter-karaktärer på deras whitebord-tavla, vi måste gjort ett gott intryck!

Sedan blev det helt spontant att vi åkte till Göteborg efter vi slutat för att några i klassen skulle till NRJ in the park på Liseberg. Jag miriam och erika åkte lite innan dom andra så vi gick till Beyond Retro där vi provade klänningar.
"tänk om man fastnar i en, då får man köpa den!"
Tror ni inte jag gör det i en klänning då?! Jo, såklart! Jag får smått panik tills miriam lyckas hjälpa mig ur den. Gud, ärmar på gamla klänningar är livsfarliga!
Sedan gick vi in i sience fiction bokhandeln som jag aldrig gått in i för jag trott att det bara vart skit som Startrek & Alien där inne, men fan vad fel jag hade, jag ville aldrig gå där ifrån! Jag önskar att jag hade några miljoner så jag kunde köpa allt jag vill ha!
Tillslut var vi tvugna att bege oss för vi var så himla hungriga. Vi gick tillbaka till stationen och åt på Subway och burger king eftersom jag är så himla kräsen :D Med nya krafter gick vi till Weekday och där spelade dom massa låtar av min käre Otis Redding, jag var lycklig. Det vill säga tills jag hittade ett par snygga jeans som endast kostade 200 kr på rean, men fattig som jag är, fick jag lämna dom där.



Sedan blev det liseberg och där gick vi mest runt och tittade tills jag och Miriam blev sugna på att åka en karusell, så vi köpte 2 åkbiljetter var och mannen i kassan var trevlig mot mig och pratade snällt, sådant gillar vi.
Vi ställde oss i kön till Jukebox och där såg vi en tjej på, vad vi gissar, 12 år som rökte och tyckte hon var så sjukt kool. Vi tyckte hon var patetisk och ledsam som resten av kön. En pappa med 2 barn såg helt äcklad ut, inte konstigt det, vilket expempel för hans små barn.
Precis när vi skulle åka så blev det något fel med karusellen, det sög så vi tröstade oss med att köpa glass istället, i väntan på att den skulle börja fungera igen. Det gjorde den inte, så vi begav oss till nrj och betedde oss som fjortisar. Vi såg Janet, swingfly och någon kass person som var lik petra mede.

Vi gick där ifrån och åkte virvelvinden istället och det var så extremt kul! Jag skrattade så jag inte kunde andas. Sedan köpte vi varsin napp för 15 kronor, skitgott! & sedan tänkte vi bege oss hem men hann se Dead by April en kort stund.
Hemresan var såhär:
Det var en skitsur tant som körde spårvagnen till brunnsparken.
Vi fick de bästa platserna i tågret, det vill säga längst bak vid 6-sätena.
Jag har nu Severus Snape som kontakt på min mobil.
Jag var extremt trött och skrattade åt allt.
"Kära Val McDermid"
Jonas Gardell.

& Jag kan inte sluta lyssna och titta på det här för sångaren är ju helt galen! x'D

[bilden är en länk till videon]

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Så brukar jag också göra men på nåt sätt hamnar jag ändå på o-originella bloggar :|

2009-08-22 @ 14:25:07
URL: http://papercup.blogg.se/
Postat av: Adore

Ja det är den.. Men hade man förväntat sig ngt annat? ;)



Ahh så du är i Gbg o springer.. Spännande ^^

2009-08-22 @ 15:29:26
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com
Postat av: Dixi Wonderlandd

Svar: haha jag älskar början :P

2009-08-22 @ 16:17:48
URL: http://iadorehersexyhair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0