Suddenly I see, this is who I wanna be.

En liten lista jag lånat ifrån emma.

1. Vad lyssnar du på just nu?

Suddenly I see - KT Tunstall

2. Nämn en låt som gör dig ledsen.
In the Ghetto - Elvis

3. Vilken är världens mest störiga låt?
Vilken lätt fråga! *host!* Näjmen, eftersom jag hatar Takida med hela min kropp så måste jag väl ändå säga Curly Sue. Jag står inte ut med den låten, takidas musik är nog det värsta jag vet. uhh. Tom Metallica är ju bra i jämförelse med dem.

4. Favoritband/artist, of all time?

The Beatles/Paul McCartney


5. Band/artist du nyligen upptäckt?
Universal Poplab - Jag blir så himla lycklig när jag hittar något nytt och att en av mina favorit radiopratare har ett band hade jag totalt missat.

6. Bästa kvinnliga röst?
Åh, jag vet inte. Joni Mitchell eller kanske Norah Jones.

7. Bästa manliga röst?
Jag tycker det beror så mycket på musikstilen. Paul McCartney, Elvis, Chad Kruger och Marilyn Manson för att nämna några olika då.

8. Vilken musikstil lyssnar du mest på?
öhh .. det kan jag faktiskt inte svara på för jag vet inte.

9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad?
she's so lovely - scouting for girls.

10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?
the wings - Gustavo santaolalla

11. Senaste konserten?
Hmm .. det var väl ändå Backyard Babies med Sanna i sommras? Jag är fortfarande sur över att vi inte hittade plektrumet :|

12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?
The Kooks, universal poplab, scouting for girls och lars winnerbäck.

13. Mest hatade bandet/artisten?
Alla som känner vet ju att jag är bäst på att hata. Ingen skillnad här, jag tål varken Takida eller Metallica.

14. Låt som får dig att tänka?
tidvis och en tätort på en slätt, båda av Lars Winnerbäck.

15. Har du någonsin dejtat en musiker?
I wish! ;)

16. Önskar du att du var musiker?
Jag önskar att jag var grym på att sjunga eller spela ett instrument men jag vill bli guldsmed.

17. Bästa tjejbandet?
men nej, jag lyssnar inte på något sådant. Om jag lyssnar på kvinnliga sångare så är det Joni Mitchell, Norah Jones, Melissa Horn etc.

18. Senaste låt du hörde på radio/cd etc.

Italy VS Helsinki - Laakso och Peter Jöback.

19. Vad tycker du om klassisk musik?
Jao, det kan vara fint. Det beror helt på. River flows in you är ju riktigt fin.

20. Vad tycker du om countrymusik?
alltså, jag vet inte. Dolly Parton är ju bra, är inte hon country? annars så vet jag inte.

21. Vad tycker du om death metal?
Na, inget för mig.

22. Senaste STORA bandet du såg live?
ehm. STORA bandet? Ja! Det var ju Beach Boys i sommras. Gud så fantastiskt det var.

23. Lyssnar du på musik på främmande språk?
Ja, ibland. Franska låtar och artister är det väl isf.

24. Om du var ett instrument, vad skulle du vara?
Bas skulle jag tro, sticker inte ut så mycket men är ändå viktig. (åhja, very corny indeed)

25. Lyssnar du på radio?

Inte så mycket längre. Men om och när jag lyssnar så är det morgonpasset och Christer som gäller.

26. Gillar du MTV?
Inte speciellt. Det kan vara kul inbland men för det mesta så spelar de kass musik och visar tråkiga b-program.

27. Har du träffat någon känd musiker?

Det beror väl på hur känd man menar?

28. Vilken låt beskriver dina känslor just nu?

I could say I'm sorry - Universal poplab

29. Låt(ar) som beskriver ditt liv?
It takes a fool to remain sain - the ark är den låten som har varit viktigast för mig under den största delen av mitt liv och ja, den är väl rätt beskrivande.


30. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?

lätt. Paul McCartney, John Lennon, Ringo Starr och George Harrisson.

31. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?
Den unga Paul McCartney, utan tvekan.

32. Favorit filmsoundtrack?
The Boat That Rocked har verkligen det ultimata soundtracket.

33. Vad lyssnar dina föräldrar på?
Mamma lyssnar mest på Kiss, the monkees, E-type och de mesta ifrån 60-70-80-talet som jag lyssnar på. Pappa lyssnar inte så mycket på musik men han tycker om när jag lyssnar på beach boys, beatles, rolling stones etc. Så det kan man väl kalla hans musiksmak.

34. Vad lyssnar du på precis NU?

Black Horse and the cherry tree - KT tunstall

35. Använder du bandtröjor?
Halva min garderob är full med bandtröjor. Jag använder inte hälften av dem dock .. men ja, jag älskar dem.


Kommentarer
Postat av: sandra

åh vilken rolig lista. den snor jag, om jag får. :)

2009-12-20 @ 00:13:41
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Jag kan säga att jag håller verkligen med om att Curly Sue är en av de jobbigaste låtarna som existerar. :P



Ja åh, älskar Elvis röst! Chad Kruger har också riktigt bra röst faktiskt.

2009-12-20 @ 11:25:55
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Emma

I totally agree när det gäller Curly Sue, och Takida med för den delen. Människan som sjunger har ju världens mest irriterande röst! :| Det låter som att han behöver en påse halstabletter. x)

2009-12-20 @ 16:54:16
URL: http://papercup.blogg.se/
Postat av: Elvira

Takida har jag inget bra förhållande till av hur många anledningar som helst. Och jag blev hur glad som helst när jag hörde I Could Say I'm Sorry.

2009-12-21 @ 17:14:33
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0