Harry Pottet och halvblodsprinsen

Yes! Nu har jag äntligen sett den, den efterlängtade Harry Potter-filmen! Jag älskade den! Den var inte så bra som jag trodde att den skulle vara men den var fortfarande jättebra. Specialeffekterna i denna filmen var helt otroliga och det var en av sakerna jag var lite rädd för, att dom inte skulle få till det helt rätt men jag tycker verkligen att dom lyckats med den delen. Jag var även så glad över att Daniel Radcliffe äntligen lärt sig att spela bättre, varje film har jag stört mig på att han inte verkar så trovärdig, men i denna filmen så tyckte jag att han klarade den känslomässiga biten rikitgt bra.
Filmen innehöll även många roliga scener så man skrattade hur mycket som helst vissa stunder, Ron var lika underhållande som vanligt men Harry fick även de flesta i biosalongen att skratta åtaliga gånger.
Handlingen tyckte jag dock var lite hackig men det gjorde inget eftersom Snape räddade filmen, enligt mig. ;) Varje gång han kom upp på bioduken kråmade jag mig lite i stolen och varje gång han talade så blev jag helt kär. haha, jag har alltid haft en liten crush på Snape och det kommer nog aldrig att ändras, han kommer alltid utgöra en stor del av filmerna för mig.

Den får, på skala 1 till 5, en välförtjänt fyra. :)







Kommentarer
Postat av: p u s s y d o l l

Sv; Hehe okej! :D

Åh jag älskar Snape's röst! Så mystisk och mörk och långsam :D

2009-07-19 @ 22:09:32
URL: http://pussydoll.blogg.se/
Postat av: sandra

underbart! (ååh snape. varför inga bilder på honom? haha!)

2009-07-19 @ 22:24:00
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Sanna

Nä, Marina, inte fyra. SÅ bra var den inte. Och Daniel var lika plågsamt dålig som alltid. xD (Och ja, Ron in my heart! ;D <3)



Men! Varför var inte Snape med mer? Jag är besviken! Okej, egentligen tycker jag att han borde vara med varenda sekund (utom kanske en eller två.. ;D) av filmen.

2009-07-29 @ 21:17:29
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0