5:30 plane

Okej så i torsdags så segelflög jag och jag vet inte hur jag ska beskriva känslan, det var nog fan något av det bästa jag gjort. Jag kände mig så jävla fri.

Jag var så sjukt opepp innan vi skulle flyga och hoppades nästan på att det skulle bli inställt. Men när vi väl kom dit fick vi sitta i vinschen och se på när dem drar upp planet och det var rätt intressant faktiskt men jag kunde ju inte tänka på något annat än att få åka själv.
Olivia var först upp i luften och sedan var det min tur. Det gick skitbra att få på sig fallskärm och sätta sig i planet.
"Här ser vi en van flygare!"
Det var inte så instängt som jag trodde att det skulle vara, man fick gott om plats där framme. När planet drogs iväg blev det värsta suget i magen och det var så himla härligt! Och utan att jag visste ordet av det så var vi uppe i luften, släppte vajern som drog upp oss och bara gled runt lite. Det var så sjukt häftigt att se stan ovanifrån, det såg ut som en liten miniatyrstad någon byggt upp. Sedan fick jag styra själv och det gick hur bra som helst, han sa att det nästan var så man trodde att jag gjort det förut, då kan jag inte varit annat än duktig, riight? ;D
Sedan frågade han ifall jag ville att det skulle kittla i magen och såklart vill man det. Då drog han upp planets nos så planet tappade fart helt och det blev fritt fall, fan vad gött det drog i magen! Som berg&dalbana fast jävligt mycket roligare. Planets nos pekade helt och hållet neråt så en liten tanke om att nu kommer vi dö for fram precis innan han rätade upp planet igen. Härligare känsla har jag nog aldrig haft faktiskt.
Landningen var lite läskig då vi nästan körde in i antennen på övervakningsbåset men annars var det också helt underbart! Adrenalinkicken man fick har fortfarande inte riktigt lagt sig, nu blir jag hemskt avundsjuk såfort jag ser ett segelflygplan i luften. Jag lovar er att efter körkort är avklarat ska jag satsa på ett flygcertifikat!



Kommentarer
Postat av: sandra

men gud vad härligt det låter! jag blir nästan lite avundsjuk, men samtidigt vet jag ju att jag aldrig skulle våga... du är modig du! :)

2009-06-13 @ 21:39:46
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Moa

iiiiiiiih jag vill också!!!! :D

2009-06-14 @ 01:46:29
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0