I believe the technical term is a fuckload of boats!

1) Post a list of 20 books/movies/anime/TV shows/video games/bands etc. that you've had an obsessive fannish love or interest in at some time in your life.
2) Have your f-list guess your favorite character/member from each item.
3) Fill in your favorites and explain why they're your favorite.

1. Harry Potter - Det är svårt att välja en favorit bland alla grymma karaktärer och egentligen har jag ju flera under olika perioder men just nu och under en tid tillbaka är Severus Snape favoriten. Sedan är Dumbledore, Sirius och Ron tätt efter. "obviously"
2. Scrubs - Lika svårt att välja här eftersom jag älskar alla sjukt mycket och alla får mig att skratta men Dr Cox med hans evighetslånga repliker är ju oslagbar. "I care so little I almost passed out"
3. Lost - Här är det lätt! Sawyer är helt klart favoriten, han är roligast, snyggast och han är så mystisk. Jag är även ett Sawyer/Juliette-fan. "Doctor playin' golf? Whoo! Boy howdie, now I've heard everything. What's next? Cop eatin' a doughnut?"
4. The Beatles - Paul McCartney - lätt! Jag älskar allt med honom, hans humor, hans dialekt, hans musik och allt! En av världens mysigaste personer skulle jag tro. "I don't take me seriously. If we get some giggles, I don't mind"
5. Hannibal - Yes, här är det utan tvekan Hannibal Lecter i alla filmerna. Han är så otroligt facinerande och jag är förälskad i hans röst. "I do wish we could chat longer, but... I'm having an old friend for dinner"
6. Love Actually - svårt! men .. jag tror att min favorit är .. Billy Mack. Bill nighy är så jävla grym skådespelare och jag älskar alla roller jag någonsin sett honom i. Jag älskar hans störda men sköna personlighet. "Kids, don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free!"
7. That 70s Show - Stephen Hyde helt klart, han är så jävla skön hela tiden. "It only sucks for you"
8. The Simpsons - Homer har alltid de bästa replikerna och när han klantar till det så kan man inte låta bli att skratta. "Internet! Is that thing still around?"
9. Mord i sinnet - Tony Hill är kung! Inget mer behöver sägas. "Oh yeah? What shows did jack the ripper watch?"
10. The Ark - Mikael Jepson var min favorit under den extrema the ark-perioden som har lagt sig ett tag nu (tills nästa skiva antagligen) Men han är i varjefall jävligt skön och när jag träffade honom så såg jag det som en av de lyckligaste dagarna i mitt liv, han var lite av min hjälte antar jag. haha. "Jag gråter ibland när jag har skrivit en dikt"
11. Lejonkungen - Timon och Pumba as a team. Fast jag tyckte att Kovo var så himla fin i andra filmen.
12. Jurassic Park - Alan Grant, jag var helt kär i han när jag var mindre och såg Jurassic Park första gången. Dinosaurier var det koolaste jag visste då och att han visste så mycket om allt gjorde honom till Gud i mina ögon.
13. True blood - haha, som alla redan har fattat, Eric Northman! Den snyggaste och koolaste personen på tv just nu. Fast ni vet ju redan allt. "Vår lilla djurpark börjar växa till sig"
14. Batman - Alltid jokern. Mer psykiskt störd männsika får man leta efter - I love it! "Everything burns!"
15. Pokémon - haha, så nördigt men jag var verkligen besatt av pokémon och jag tror nog att Charmander var min favorit. Han var väl söt och kool antar jag.
16. Mysteriet på greveholm - Var det någon som inte älskade den julkalendern? Jag älskar den fortfarande och Måns var och är fortfarande min favorit, han är så himla skön.
17. Hem till midgård - ja, jag älskade hem till midgård, jag har kiss och bajshumor och Runar Tvålfager var min favorit och jag älskar honom fortfarande litegrann. "Men om han blundar dåh?!"
18. The boat that rocked - svårast av alla kan jag säga er, jag älskar alla! Visst Gavin är ju helt klart hetast av de alla men ändå så kan jag inte riktigt bestäma mig så ja .. jag säger väl alla helt enkelt. "How about it? How about this? Try to fuck yourself out of this one mark!"
19. Backyard Babies - Dergen utan tvekan! han är jävligt het (jag fattar inte hur folk kan tycka annat) Han var med på Robins igår och ja, vad ska jag säga. Loved it! x)
20. jag kommer inte på något mer så ... berätta vad ni tycker, tänker, what ever? berätta vad som helst. :)

Kommentarer
Postat av: Elin/Sugar

Awesome :D:D

"Kids, don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free!" är typ bästa quotet nånsin<3



Och "Try to fuck yourself out of this one mark!"

:D:D:D

2009-11-29 @ 13:52:32
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Moa

"Kids, don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free!" -ÄLSKAR!



"How about it? How about this? Try to fuck yourself out of this one mark!" -ÄLSKAR!



Och mysteriet på greveholm, Måns: "Vilken kvinna!" HAHAHA JAG ÄLSKAR!

2009-11-29 @ 13:54:01
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Moa

oj, haha jag citerade typ samma sak som ovanstående!

2009-11-29 @ 13:54:56
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Elvira

Love Actually är en utav de filmer som jag ser om varje jul (tillsammans med Elf, The Family Stone och Grinchen), och när jag hörde repliken som du har med på listan... klockren! Och hans karaktär är helt klart min favorit i filmen. I The Simpsons är min personliga favorit Bart - även fast jag har svårt att välja mellan honom, Lisa, Maggie, Nelson och Ralph.

2009-11-29 @ 13:57:41
URL: http://madaboutzooey.blogg,se
Postat av: - Alexandra!

Härlig lista! Kul att de vad du gillar med de olika filmerna, serierna osv. ;D

2009-11-30 @ 10:30:40
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0