Bokmässan i Göteborg -09 (med moa)

Ja, igår var jag på bokmässan ännu en gång och denna gången med min finaste vän i hela världen, nämligen Moa.

Kl 10:50 gick jag på tåget mot Göteborg där Moa och hennes mamma satt med sina paxade platser. Hela resan pratade vi om allt och inget, jag lärde mig till och med något helt nytt! Nu vet jag hur jag ska urskilja mina hörlurar från mängden av sladdar, bra grejer det! Framme i göteborg så gick vi till CD-centralen och jag hittade massa filmer jag ville ha, men det blev inget eftersom jag skulle spara pengarna till bokmässan och mat. Burger King blev nästa stopp och vi köpte var sin mellanstrips som var lika stor som en happy meal-meny ledsamt nog.

Framme vid mässan så var det knappt någon kö alls, skönt. vi gick mest bara runt runt och såg lite kända personer som Camilla Läckberg, Mia ifrån Mia & Clara, Jan Guillo (med de korta armarna) Björn Hellberg, Martina Haag, Jessica Andersson och sist men inte minst - Jonas Karlsson! Det var bara av ren tur som vi hittade honom pratandes om sin nya bok "den perfekta vännen" Efteråt skulle han signera sin bok men det fanns bara 8 exemplar kvar så jag och moa fick ingen. Men dom la fram små lappar man kunde få en autograf på istället så vi blev mycket lyckliga! :D
Våran konversation såg ut lite såhär:

Jag: Hej! Jag skulle vilja ha en sånhär lapp.
Jonas K: åh, såklart. Alltså, böckerna kommer snart till bokhandeln, typ nästa vecka.
Jag: Åh vad bra! För den vill man verkligen ha!
Jonas K: ja, den är bra! Du ska vara glad att du inte fick en av dom här. De var dåliga, de gick sönder och var dåligt tryckta.
Jag: men, vad dåligt. Tur för mig dock.
Jonas K: Ja, verkligen!
Sedan var det Moas tur och hon tog till och med en bild med honom. Det bästa med Jonas var att han titade en i ögonen hela tiden för dom är ju typ världens finaste! Vi var helt i extas efteråt! :)



Sedan så tog vi en fika och satte oss på några soffor och pratade om störiga människor, beatles och massa annat underhållande. Helt plötsligt kom det några tjejer fram och frågade om vi ville ha varsin gratis bok och det säger man ju inte nej till! (även fast det var böcker för 12-15 åringar) "Varför frågade dom inte oss om VI ville ha?!"


Efter det så tyckte Moa att hon såg Idol-Lars så vi följde efter han för att försäkra oss om att det var han. När vi tillslut fick riktig syn på mannen så insåg vi att vi följt efter en helt random person i 10 minuter. hahaha det kändes bra! Efter det så hittade moa en författare som hennes far tyckte om och vi ställde oss i kö för att få en bok signerad. Under den tiden så såg vi Sanna sittandes i en soffa eller ja .. Moa såg henne xD anywho! Jag vinkade men honn såg mig inte och det var lite ledsamt. Jan Lööf som författaren hette han var lite mysig han också, men han påminde mig lite om Thomas Qvick.

Efter det så bestämde vi oss för att gå ut och äta och det blev McDonalds i all ära! Tjejen i kassan var varken otrevlig eller trevlig, haha mycket knepig! Maten var ja .. som McDonalds burkar vara men jag blev mätt och otroligt kissenödig! Innan mig så var det en tant på toan och när jag kom in så var det kiss på ringen och jag undrar hur fan hon lyckades med det? xD 
På vägen tillbaka så stod det en man med tidningar och han var så pigg och gullig när han helt pepp sa "Graaatis fototidning graaaatis bara idag!! :D" så vi såg helt glada ut och tog varsin tidning som vi senare märkte var full med människor som hade sex. myyysigt!

Och hemresan bestod av:
-godis
-juice och smoothies
-roliga människor bakom oss på tåget
-ångest över skolan (som är mycket bättre när man är två)
-skratt
& många konstiga samtalsämnen.

En jättemysig dag allt som allt! :D

Jag glömde ju att jag köpte denna fina boken för 40 kronor. billigt och bra!

Kommentarer
Postat av: Moa

" Nu vet jag hur jag ska urskilja mina hörlurar från mängden av sladdar, bra grejer det!" HAHAHA nöjd med min insats av lärodom! :D



Jag vill citera allt. Sitter och skrattar högt för migsjälv. Som jag brukar göra när jag pratar med dig/läsa din blogg. Haha, du är så fin. Bästa dagen på länge faktiskt. Det är alltid så med dig. Att dom dagarna är dom bästa.



Och eftersom mitt msn bajsar och inte skickar de meddelanden jag skriver så skriver jag här att: efter första meningen blev jag helt emotional och klyshig och vill bara krama dig och du ska veta att det finns ingenting i världens som betyder så mycket som när du skriver så fint om mig. Det är viktigast i världen och jag är så glad att jag har dig. Så himla lyckligt lottad.



Jonas Karlsson, våran man. Mitt inlägg blev tråkigt och du får ha överseende med att jag inte alls skriver lika roligt och trevligt och underhållande som du. Jag är trött och seg, haha.



Jag älskar allt du nämner, för det är precis som grejerna jag har tänkt på också. Som jag skulle vilja nämna men inte orkar inte kan formulera.



Skolan dödar vi tillsammans. Och skrattar gör vi tillsammans. Och ful är jag, särskilt bredvid Jonas.



Men du är finast och jag saknar dig.

2009-09-28 @ 22:15:19
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Moa

OCH IDOL-LARS HAHAHAHH :((

2009-09-28 @ 22:17:11
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: sandra

jag vill också lära mig att särskilja hörlurssladdarna från resten. dela med dig av din nyvunna kunskap tycker jag! :D

2009-09-28 @ 22:40:23
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Sanna

har du läst jonas första bok? :)

2009-09-29 @ 19:00:45
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/
Postat av: Elvira

Nu blir jag återigen avundsjuk på dig. Att få ha träffat Jonas och att få ha sett Guillo - med de korta armarna (haha! Ser Gardell framför mig varje gång jag hör hans namn).

2009-10-04 @ 21:41:39
URL: http://elefantbyxor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0