a merry, merry christmas

Idag är det julafton men ändå är denna morgonen inte något annorlundra från alla andra på året. Jag vaknar, orkar inte gå upp ur sängen, drar mig i någon timme, katterna börjar skrika efter mat, jag låter dom hållas ett tag, tvingar mig ur sängen och ger dem mat så de ska hålla tyst.
Men för mig gör det inget, jag har accepterat att jul inte är lika fantastiskt nu som det var när man var mindre. För mig kommer julkänslorna när man sitter där vid bordet och äter julmiddag och förhoppningsvis har det trevligt. Denna julen kommer dock vara annorlunda från alla andra för i år ska vi inte vara hemma hos oss utan hos min broder och hans flickvän, utan min andra bror som är i Thailand och utan min syster och hennes familj. Det känns ganska sorgligt men jag tror att det kan bli fint ändå, jag får ju ändå fira julafton två gånger detta året.

Nu är det dags för mig att ta en dusch, fixa frukost och steka alla köttbullar men jag önskar er alla en riktigt god jul och jag hoppas ni får ett blivande fint minne och kanske några fina paket. Avslutningsvis vill jag att ni alla ska lyssna på den finaste jullåten jag vet. Den har mer mening än de flesta jullåtar och den är något värt att tänka på. & att ni ska få se den mest underhållande julvideon jag kunde hitta.

GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: moa

åh, god jul! vill också ha dina köttbullar, mmmmm så goda!

2010-12-24 @ 10:35:28
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: sandra

jag känner inte heller några julkänslor, men det beror nog mest på att syster (som är familjens färgklick) inte kan vara med. hoppas att vi båda kan lyckas hitta nån slags julstämning bland köttbullarna trots allt. :)

2010-12-24 @ 12:00:34
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Elvira

God jul på dig! Och jag har inte heller samma julkänslor nu som jag hade för kanske fyra-fem år sedan. Men att lyssna på jullåtar (som jag gillar) brukar funka.

2010-12-24 @ 15:42:12
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0