a little something about movies.

Jag fann en liten lista hos niintendo.

Välj minst 3 favoriter
.
Jag vet inte riktigt vart jag ska placera vissa filmer eftersom det finns så blandade genre, men here we go.

Action:
The Dark Knight, Jurassic Park, Braveheart, Armageddon, Taken, The Day After Tomorrow,

Komedi:
The Boat That Rocked, The Hangover, Forgetting Sarah Marshall, Back to the Future, Home Alone, Juno, Little Miss Sunshine, Mean Girls, I love you man, Blades of Glory, Step Brothers (well, alla Will Ferrell-filmer) I love you man, Life Aquatic. 


Thriller:
Fragile, From Hell, The Others, Law Abiding Citizen, Hannibal-filmerna, Sjätte sinnet, The Butterfly effect, skeleton key, Gothika, dolt under ytan, jurtjyrkogården, Sin City, The Others,

Skräck:
I princip alla zombiefilmer man kan se, Silent Hill , Trick r' Treat, The Strangers, House of Wax (så satans dålig men åh så underhållande) The Amityville horror, The Hitcher,

Klassiker:
The Shining, Forrest Gump, Dances With Wolves, Robin Hood: Prince of Thieves,

Sci-Fi:
Kontakt, Alien, Independence Day, Knowing, Star Wars,

Drama:
Edward Scissorhands, Brokeback Mountain, Love Actually, Donnie Darko, Titanic, (500) days of summer, The Green Mile, The Notebook, Dear John,


Svensk film:

I rymden finns inga känslor, och där tar det stopp, kommer verkligen inte på några mer.

Äventyr:
Waterworld, Land of the Lost, Harry Potter, Pirates of the Caribbean, Alice in Wonderland, Lord of the Rings,

Disney:
Lejonkungen, Kejsarens nya stil, Skönheten och Odjuret, Alice i underlandet, Tarzan, Hercules, Lilo & Stitch,

Musikal:
Sweeney Todd, Rocky Horror Picture Show, Across the Universe, Moulin Rouge, Phantom of the Opera, Labyrint,

Skådespelare:
Johnny Depp, Emma Watson, Nathalie Portman, Kevin Costner, Jensen Ackles, Matthew Gray Gubler, Paget Brewster, Keira Knightley etc. etc.

Regissör/er:
Wes Anderson, Tim Burton, Matthew Gray gubler.

Soundtrack:
The Boat that Rocked, (500) days of summer, Life Aquatic, The Runaways,

BLANDAT:
Sämsta film enligt dig: Twilight, utan tvekan. + Eden Lake.
Genres du gillar mest: komedi & psykologisk thriller.
Genres du gillar minst: Western (fast det finns en del bra filmer)
Bästa film du sett på bio: Så många bra, men ... The Dark Knight då kanske.
Bästa uppföljare: 28 weeks later.
Bästa re-make: Vet inte.
Bästa franchise: Harry Potter ja, helt klart! 

Tio favoritfilmer:
The Boat That Rocked
Red Dragon
American History X
Harry Potter filmerna
Pirates of the Caribbean
Braveheart
Jurassic Park
28 weeks later
The Dark Knight
Step Brothers

Fem favoritkaraktärer:
Jack Sparrow, The Joker, Severus Snape, Tyler Durden, Gavin Cavanagh.

Nämn en bra verklighetsbaserad film:
Titanic.

Nämn en överskattad film:

Twilightfilmerna.

Nämn en underskattad film:

Waterworld.

Bästa filmcitatet:

"Aye, fight and you may die. Run, and you'll live... at least a while. And dying in your beds, many years from now, would you be willin' to trade ALL the days, from this day to that, for one chance, just one chance, to come back here and tell our enemies that they may take our lives, but they'll never take... OUR FREEDOM!" - William Wallace (Braveheart)

Bästa tagline:

A long time ago, in a galaxy far, far away... (Star Wars)

Om du fick medverka i vilken film du ville, vilken skulle det vara då?:
Harry Potter utan någon somhelst tvekan!

Hur många filmer har du hemma?:

Herregud, jag har aldrig räknat men det är flera hundra, kanske även så mycket som 1000? Har jag nämnt att jag är ett totalt filmfreak som köper alla filmer jag kan få tag på? Jag måste ta och räkna någon dag.

Vart köper du dina filmer?:

För det mesta ute i butiker men annars blir det cdon.com eller discshop.se

Hur ofta går du på bio?:

Ganska ofta, jag älskar att gå på bio.

Första filmen du minns:

Pinoccio.

Favoritfilm när du var liten:

Pinoccio (fråga min syster)

Filmkväll: Vilket snacks kör du på:

Smågodis eller salta chips med någon god dip/ostbågar.

Den snyggaste samlarutgåvan enligt dig:

idk.

Vilken film har fått dig att gråta utav skratt:

I princip alla Will Ferrell filmer, den mannen alltså!

Vilken film har fått dig riktigt rädd:
The Strangers skrämde skiten ur mig!

Nämn en film som fått dig att må riktigt dåligt:
The Road mest för att hela situationen var så hopplös och det fanns inga höjdpunkter i hela filmen men det finns många filmer att nämna här. Filmer som Saw och Hostel får mig att må riktigt dåligt, jag fattar bara inte nöjet i att se folk torteras? FATTAR INTE!

Välj minst tre andra bloggare som du vill skicka listan vidare:

Det får bli Elvira, Elin och vem som än vill.

Kommentarer
Postat av: Elvira

Den här kommer jag definitivt att göra! :) Ser fram emot att sätta tänderna i den.

2011-01-07 @ 23:15:24
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hur kunde du gilla Pinocchio?! Jag mådde alltid så dåligt när de blev åsnor.. (Men ja, jag och djur.. ;o)

2011-01-08 @ 00:54:03
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/
Postat av: Tom

Åh! En filmfantast underbart! Snyggaste samlarutgåvan måste vara Event Horizon eller Predator :D



Jag rekommenderar dig att gå in på Filmtipset.se mycket underhållande sida :)



paris hilton dör ju i house of wax om jag inte missminner mig så det är ju alltid något att hurra för ;) Men the day after tomorrow... kom igen...

2011-01-20 @ 07:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0