X-Men: First Class

Jag har alltid varit en stor nörd när det gäller X-Men. När jag var liten läste jag serietidningarna, vi lekte X-Men på rasterna i skolan (där jag alltid var Storm eller Gambit) och jag vet inte hur många gånger jag sett filmerna.
Nu har jag sett den senaste filmen som utspelar sig innan de tre orginalfilmerna. I First Class får vi se hur Professor Charles Xavier lägger grunden för mutantskolan som de andra filmerna delvis utspelar sig i och hur det egentligen gick till när hans ärkefiende och föredetta vän Magneto gick olika vägar.

Jag tyckte att filmen var väldigt bra, den hade allt det som en X-Men film ska innehålla. Visst fanns det mycket som inte stämde överens med serietidningarna (men hur ofta stämmer de överens egentligen?) och det var mycket småsaker jag störde mig på men allt som allt så var det en riktigt bra film. Jag älskar verkligen kemin som så tydligt syns mellan McAvoy och Fassbender och kemin mellan deras karaktärer är helt enastående. Riktigt bra skådespeleri från alla sidor genom hela filmen. Jag måste dock erkänna att jag gillade den senaste filmen,  Wolverine, lite mer när jag först såg den. Men det kan vara pga min stora kärlek till Wolverine och Hugh Jackman.

Kommentarer
Postat av: Elvira

Var och såg den på bio för ett tag sedan. Loved it!

2011-07-28 @ 11:02:44
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/
Postat av: Martin

Kanske inte mycket som stämde överens med tidningarna. Men jag tyckte att filmen var bra ändå :)

2011-08-02 @ 10:37:59
URL: http://martinhalmstad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0