En helg i småland

Nu är den första helgen på sommarlovet avverkad och den var helt awesome! På fredagen efter avslutningen åkte jag med Louise hem till Bosebo i småland och hon bodde jättefint! Nästan det första vi gjorde var att åka för att hämta Louise andra marsvin & på vägen dit såg jag en älg och ett rådjur. "allt som fattas nu är en hare" och 2 sekunder senare skuttar det en liten hare över vägen, det ledde till ett väldigt skratt ska jag säga. Jag tror att småland drar fram de synska delarna av mig.



På lördagen så slappade vi mest i väntan på att åka och hämta Miriam och Elin, vi kladdade på Louise dörr och det blev så satans snyggt x) Fast det hela slutade med att vi satt och läste gamla Witch tidningar.


När vi hämtat Miriam och Elin fortsatte vi med Witch-läsandet tills det var dags att förbereda maten. Vid 5-6 kom alla gästerna. Även fast vi inte träffat Louise vänner förut då flöt samtalen på riktigt bra.





Jasså är det häär ni ligger?!


Vi tältade hallihop i vad jag tror var Tobias tält som verkligen var skitstort! Vi satt där inne, åt chips och myste halva natten. "Jag är öppen för alla!" Det kom en äcklig skalbagge och jag har extrem fobi för dem så jag fick lite smått panik och någon undrade hur man kunde vara rädd för dem, vad kan de göra mig? Men då var det någon (minns inte vem för det var så satans mörkt och jag hade panik) som försvarade min obegripliga fobi. tack!
Precis innan jag somnade hörde jag killarna i de andra tältet fråga vem av oss det var som tyckte om the beatles och när Louise sa att det var jag började alla skratta. Då blev jag lite upprörd och skrek "& vad fan är det med det då!!" Men det var tydligen ingenting för han som frågat hade tydligen lyssnat på Beatles så örona blödde. Vi High fivade på det.
Jag hade skitsvårt att sova hela natten, det värkte i kroppen och kudden var för ofluffig. Men vid 8 gick vi iaf upp för att äta frukost och vi satt där och pratade i ca 3 timmar innan vi monterade ner tälten. Sedan satt vi på en flotte vid sjön där vi åt chips, lekte med katten, pratade om meningen med livet och hade det gött innan vi skulle åka hem.


här har vi nästan hela gänget som stannade kvar. f.v Erik, Tobias, Elin, Louise & Andreas.


Bussen vi åkte hem var så satans grym, den bästa bussen någonsin att sova på. Jag vaknade bara 3-4 gånger på den 2 timmar långa bussresan hem - gött!

Kommentarer
Postat av: sandra

myyys! din helg låter betydligt trevligare än min. förstår att du blev rädd för skalbaggen, det skulle jag också ha blivit. :)

2010-06-14 @ 22:10:01
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Louise

Awesome bilder Marina! Synd att du inte kunde sova så bra :( Men vi hade det ju super skoj resten av tiden :D

2010-06-15 @ 07:30:16
URL: http://enogdeknut.blogg.se/
Postat av: Elvira

läste, och var ett stort fan av, Witch-tidningarna när jag var yngre.

2010-06-15 @ 14:15:26
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Åh, så mysigt med tältmys! :D Jag vet däremot inte om jag nånsin kommer sova i tält efter den första (och kanske sista) gången jag gjorde det i maj förra året. Jag har nog aldrig frusit mer i hela mitt liv. :P

2010-06-15 @ 19:06:35
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Då hade ni himla tur alltså! Jag sov i sovsäck med t-shirt, långärmad fleecetröja, jacka, tights, vanliga byxor, halsduk, vantar, mössa, strumpor, raggsockor och skor - ändå frös jag. Fy. :P

2010-06-15 @ 19:37:07
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0