THE WEEKEND OF PAINT

Förra helgen så var Louise och Olivia här hos mig och jag har tänkt blogga om det hela veckan men det har inte blivit av. Men efter massa tjat från tjejerna så tänkte jag att det kanske är dags at göra det nu.

Efter skolan på fredagen så hämtade oss efter skolan och vi åkte för att handla till helgen, efter det så kom vi hem hit och då tror jag att vi såg på Alvin och Gänget som ni alla vet är en av mina favoritfilmer x)
"Dom tar mina nötter!"

Sedan gjorde vi egna hamburgare med friterade strips och det var riktigt gott!

Sedan tror jag bestämt att vi satt och gjorde inget, försökte komma på något roligt att göra helt enkelt och då kan man tänka sig att louise såg ut såhär:
Efter det så visade jag som mitt fiffiga paint som jag fick med Windows 7 och de tyckte de var riktigt kul för vi bodde nästan i Paint denna helgen. Jag och Louise målade detta:


Sedan tittade vi lite på solsidan och efter det bestämde vi oss för att sova (eller titta på Chocolat) men olivia somnade på störtern medans jag var vaken liite längre men somnade tillslut jag också. Efter ett tag så vaknade jag och filmen var fortfarande på men Louise sov (trodde jag) så jag stängde av filmen. Morgonen efter så berättade hon att hon bara blundat och väntat på något intressant. Oooooops, sorry!

På morgenen så målade Olivia detta:


Sedan tittade vi Coraline som Louise hade med sig. Jag minns när jag läste boken när jag var mindre, då var det något av det läskigaste jag läst och jag hade lite men för det ett tag framöver. Filmen var inte alls lika läskig men den var helt okej.

Till frukost gjorde vi Scones och det var satans gott kan jag säga er. Scones är nog något av det bästa som finns, om det inte hade tagit lite tid att göra hade jag nog ätit det varje dag.
Senare den dagen så började vi med Förrätten till vår tre rätters middag som vi planerat för hela veckan, pizza var den första rätten och det tar ju lite tid att göra så mellan jäsningen så spelade vi lite spel.
Mini eller Maxi blev det och jag älskar det spelet, listor är nog något av det jag är bäst på men ändå vann Olivia (och jag blev inte ens arg :D)
Sedan gjorde vi vad som skulle kunna vara världens godaste kycklinggryta! Jag ska nog tom. lägga upp ett recept till er sedan så ni kan prova för så jääävla gott var det!
Gästerna bestod av mina två äldre bröder, min lillebror och hans vän + mamma och pappa. Alla tyckte det var jättegott, Jimmy bad tom. om receptet på kycklinggrytan, då är det inte illa kan jag säga er! ^^ Tyvärr så han de inte stanna till efterrätten.

Sedan var det ju faktiskt dags för semifinal i Melodifestivalen så vi bänkade oss framför tvn tillsammans med den goda efterrätten som var hallon, blåbär och björnbär som man körde in i ugnen med riven vit choklad över. Det var så santans gott I don't even know! Men vi blev jävligt besvikna på de som gick vidare, Jessica Andersson och Pernilla Wahlgren, kom igen sverige hur fan tänker ni egentligen?! vi måste sluta rösta på Jessica så hon slutar vara med i den jävla tävlingen, okej?!

Men lite glada var vi ändå, för vi hade ju varandra! ;)

Dagen efter hände det inte så mycket, vi tittade på film, spelade lite rockband och bara hade det trevligt med varandra. Jag och Louise tittade på Familjen Annorlunda medans Olivia målade lite till i Paint och det var sjukt kul för de är så himla dumma på det programmet ibland x]

Jag glömde ju berätta! Jag och Olivia har kommit på världens bästa film som ska handla om en snigel som heter Fasty och han ska vara brittisk men mer säger vi inte förens filmen är klar. åhh, den kommer bli så satans bra! ;)
Och sedan har jag och Olivia sett våran framtid och den kommer se ut ungefär såhär:


Och fortsättning följer på den framtidsvisonen!

Helgen var helt enkel grym och det ska göras om, många gånger om jag får bestämma! Puss på er för att ni är så himla fina!

Kommentarer
Postat av: Louise

Äntligen har du lagt upp bilderna! :D Den helgen va nog den bästa jag haft på länge :)

2010-03-13 @ 11:41:13
URL: http://enogdeknut.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Nej men, vilken rolig grej! Att du illustrerat vad du gjort. :D



Jag gillar Coralinefilmen jättemycket, måste nu bara läsa boken. ;)



Scones har jag aldrig ätit, måste verkligen göra det! Pizza är inte illa det. :D



sv: Den finns att köpa på http://sfbok.se!

2010-03-13 @ 12:07:51
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Amalia

woah! Den där helgen låter helt awesome, och bilderna likaså! 8D



btw, jag har inte sett dig på msn på länge, och det är tråkigt. 8(

2010-03-13 @ 16:10:43
Postat av: Sanna

Hahahaha, Marina. PAINTSKILLS SOM FAAAAAN.

Jag är så extremt imponerad ska du veta!

Och! Jag saknar våra Paint-nätter. ;*

2010-03-13 @ 16:47:35
URL: http://youwillneverwin.blogg.se/
Postat av: sandra

haha! wow vilken helg! extremt imponerande bilder också, måste jag säga. :)

2010-03-13 @ 17:48:40
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Mrs Olivia Moraeus Sixx Cooper Tempest

ÅÅÅÅÅÅH ÄNTLIGEN!!!!!! VERKLIGEN BÄSTA HELGEN PÅ LÄNGE!!! och det SKA göras om! och jag ÄLSKAR våra framtidsplaner!!!!!! :D och vi är faan grÿmma på paint!!!! och filmen kommer bli awesome! och vi får faan ta och öppna en matkedja! och nu blev det väldigt mycket och osv X)

puss på dig!! <3

2010-03-13 @ 19:10:26
Postat av: Moa

ååhhh trevligt inlägg! du och paul är söta.

2010-03-15 @ 18:53:22
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0