Red Hot Chili Peppers 11/10 2011


Konserten var helt fantastiskt bra och jag ska berätta hur och varför men dagen börjar långt innan Flea kommer in på scen med sitt lila hår och kör ett grymt bas solo.

Vi körde med bil till Västerås där vi skulle ta tåget till Stockholm, allt gick fint och vi kom med bra marginal till stationen men biljettautomaten ville oss inte väl utan vägrade ta emot våra kort. Efter många om och men så lyckades vi växla pengar med en snäll taxichaufför men det hjälpte inte så värst mycket för precis när vi fick pengarna så åkte tåget iväg utan oss. (Jävla SJ som inte kan vara försenade när man väl behöver det!) Så det var bara att köpa nya biljetter och bota vår bitterhet med Ben & Jerry's inne i stan. (Det hjälpte inte så värst mycket) Huvudsaken är att vi kom in till Stockholm två timmar senare än planerat och det visade sig att vår bitterhet skulle lättas avsevärt när vi insåg att tåget åkte utan oss för att vi skulle få se Jonas Gardell cyklandes genom stadens gator. Tillslut kom vi fram till Globen och ställde oss i kö med några norrmän och ett par fulla pojkar som delade ut gratis öl. Jag trodde ett tag att vi skulle frysa ihjäl men väl inne i Globens värme så hade vi the time of our lives.

De var så satans bra! De hade en grym spellista och publiken var en av de bästa jag varit med om, nästan inget knuffande och försök till att pressa sig förbi oss som stod vid kravallstaketet. Jag var som lyckligast när de spelade Charlie och konserten var som bäst när de spelade Can't Stop, Californication och By The Way. Jag saknade dock låtar som Snow (hey Oh) och 21st Century men man kan inte få allt man vill när de har så många bra låtar som de faktiskt har. Kritikerna tyckte inte om Fleas "oändliga" bassolon men jag säger screw them för jag tyckte nästan att de var kvällens höjdpunkter, jag älskar hur man kände basens toner gå igenom hela kroppen. Värt att nämna är också att Kiedis var lika snygg som han alltid varit och även fast han inte sjunger så jävla rent alltid så har han en av de skönaste liverösterna jag hört. Jag spelade in några korta filmer under kvällen så här har ni en video ur linsen på min mobilkamera:
Natten spenderades i en sovsal med 4 helt okända personer och förutom att det var dödande varmt så överlevde vi natten och tog oss iväg till stationen för att ta tåget hem till Västerås. Även denna resa gick långt ifrån smärtfritt, det brann någonstans i Enköping så vi fick ta pendeltåg och buss till Västerås. Vi hade väldigt tur för vi slapp parkeringsböter, jag hann med mitt tåg hem och som en liten bonus så hann vi även tanka (efter många om och men) och äta en kort lunch. Det blev två jävligt bra dagar allt som allt och vi var väldigt nöjda både konserten och sällskapet.

Kommentarer
Postat av: Man

Jag dog lite inombords nu. Red Hot Chili Peppers förtjänar kärlek! Apropå RHCP så måste man ju införskaffa deras nya album, eller hur?



Angående kastanjerna så är vi två. Det luktade och såg verkligen döhärligt/gott ut. Försökte verkligen bjuda folk på det sen, men ingen nappade.. ;-)

2011-10-23 @ 14:37:22
URL: http://livsjakt.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: tack tack tack :D:D:D

2011-11-06 @ 20:06:05
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0